Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Emor: Keskerakond kulutas öeldust rohkem

    ?Vahe on suur,? möönis Keskerakonna peasekretär Küllo Arjakas.
    Emoril ei ole andmeid erakondade raadio- ja välireklaami, otsepostituste, trüki- ja reklaamiagentuuride kulu ning kingituste kohta. Eile avalikustatud monitooring käsitleb ainult tele- ja lehereklaami.
    EMORi suunajuhi Esta Kaalu ütlust mööda kulutasid erakonnad ainuüksi tele- ja ajalehereklaamile 27 miljonit krooni. Parteid ise on öelnud kampaaniate kuluks kokku 31 miljonit krooni.
    27 miljonist kroonist kulutasid rohkem kui poole kaks võimuparteid ? Keskerakond ja Reformierakond. Teine pool läks ülejäänud erakondade kampaaniaks.
    Äripäeva hinnangul on erakondade kogukulu valimiskampaaniale kokku 50?60 miljonit krooni.
    Suurim erinevus erakonna poolt öeldu ja Emori monitooringu tulemuste vahel on Keskerakonna puhul.
    Reformierakonna Emori poolt hinnatud tele- ja lehereklaami kulud ulatuvad 4,6 miljoni kroonini. Summa on peaaegu sama suur kui erakonna poolt pakutud kampaania kogukulu 5,2 miljonit krooni.
    Reformierakond ei soovinud eile kampaania kulu kommenteerida. ?Eks me esita aruande seaduses ette nähtud ajal, kuu pärast valimisi,? ütles Reformierakonna nõunik Triinu Rajasalu.
    Emori hinnangul kulutasid Res Publica, Isamaaliit ja Mõõdukad tele- ja lehereklaamile võrdselt 3,5 miljonit krooni. Erakonnad on ise öelnud kampaania kogukuluks vastavalt 7 miljonit, 5,4 miljonit ja 4,5 miljonit krooni.
    ?Silma järgi vaadates on raske hinnata kampaania mahtu,? ütles reklaamibüroo Bates juhataja Hando Sinisalu. ?Peaks arvestama seda, mida Emor ütleb.?
    Sinisalu hinnangul moodustasid reklaami mahu esikolmiku Keskerakond, Res Publica ja Reformierakond.
    Emori monitooring tugineb väljaannete reklaamihinnakirja analüüsile, seega pole arvestatud võimalikke allahindlusi.
    ?Pole ju arvestatud suurkliendi allahindlust, teatavaid ettemakse,? ütles Keskerakonna peasekretär Küllo Arjakas.
    Suurim päevaleht Postimees ei teinud valimisreklaamidele allahindlust, vaid müüs lehepinda hoopis 30?50 protsenti hinnakirjast kallimalt.
    ?Me ei tahtnud lehte poliitreklaamidega üle ujutada ja tahtsime hoida lehe mahu endisena,? ütles Postimehe reklaamidirektor Marek Pihlak. Sama põhimõtet järgides käitus Postimees ka 1999. aasta valimiste eel.
    Meediaanalüütik Toomas Leito hinnangul võisid väljaanded teha üldjoontes 20?25protsendilisi allahindlusi.
    Erakonnad peavad esitama kuu aja jooksul pärast valimisi aruande valimiskulutuste ja kulude katteks kogutud tulu kohta.
    Eestis puudub institutsioon, mis hindaks erakondade kampaaniaks deklareeritud kulu ja tegelikult kulutatu paikapidavust.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Legendaarne miljardärist riskifondijuht Jim Simons suri 86aastaselt
Jim Simons, silmapaistev matemaatik ja üks edukamaid investoreid finantsmaailma ajaloos, suri 86-aastaselt.
Jim Simons, silmapaistev matemaatik ja üks edukamaid investoreid finantsmaailma ajaloos, suri 86-aastaselt.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.