Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Emor: Keskerakond kulutas öeldust rohkem

    ?Vahe on suur,? möönis Keskerakonna peasekretär Küllo Arjakas.
    Emoril ei ole andmeid erakondade raadio- ja välireklaami, otsepostituste, trüki- ja reklaamiagentuuride kulu ning kingituste kohta. Eile avalikustatud monitooring käsitleb ainult tele- ja lehereklaami.
    EMORi suunajuhi Esta Kaalu ütlust mööda kulutasid erakonnad ainuüksi tele- ja ajalehereklaamile 27 miljonit krooni. Parteid ise on öelnud kampaaniate kuluks kokku 31 miljonit krooni.
    27 miljonist kroonist kulutasid rohkem kui poole kaks võimuparteid ? Keskerakond ja Reformierakond. Teine pool läks ülejäänud erakondade kampaaniaks.
    Äripäeva hinnangul on erakondade kogukulu valimiskampaaniale kokku 50?60 miljonit krooni.
    Suurim erinevus erakonna poolt öeldu ja Emori monitooringu tulemuste vahel on Keskerakonna puhul.
    Reformierakonna Emori poolt hinnatud tele- ja lehereklaami kulud ulatuvad 4,6 miljoni kroonini. Summa on peaaegu sama suur kui erakonna poolt pakutud kampaania kogukulu 5,2 miljonit krooni.
    Reformierakond ei soovinud eile kampaania kulu kommenteerida. ?Eks me esita aruande seaduses ette nähtud ajal, kuu pärast valimisi,? ütles Reformierakonna nõunik Triinu Rajasalu.
    Emori hinnangul kulutasid Res Publica, Isamaaliit ja Mõõdukad tele- ja lehereklaamile võrdselt 3,5 miljonit krooni. Erakonnad on ise öelnud kampaania kogukuluks vastavalt 7 miljonit, 5,4 miljonit ja 4,5 miljonit krooni.
    ?Silma järgi vaadates on raske hinnata kampaania mahtu,? ütles reklaamibüroo Bates juhataja Hando Sinisalu. ?Peaks arvestama seda, mida Emor ütleb.?
    Sinisalu hinnangul moodustasid reklaami mahu esikolmiku Keskerakond, Res Publica ja Reformierakond.
    Emori monitooring tugineb väljaannete reklaamihinnakirja analüüsile, seega pole arvestatud võimalikke allahindlusi.
    ?Pole ju arvestatud suurkliendi allahindlust, teatavaid ettemakse,? ütles Keskerakonna peasekretär Küllo Arjakas.
    Suurim päevaleht Postimees ei teinud valimisreklaamidele allahindlust, vaid müüs lehepinda hoopis 30?50 protsenti hinnakirjast kallimalt.
    ?Me ei tahtnud lehte poliitreklaamidega üle ujutada ja tahtsime hoida lehe mahu endisena,? ütles Postimehe reklaamidirektor Marek Pihlak. Sama põhimõtet järgides käitus Postimees ka 1999. aasta valimiste eel.
    Meediaanalüütik Toomas Leito hinnangul võisid väljaanded teha üldjoontes 20?25protsendilisi allahindlusi.
    Erakonnad peavad esitama kuu aja jooksul pärast valimisi aruande valimiskulutuste ja kulude katteks kogutud tulu kohta.
    Eestis puudub institutsioon, mis hindaks erakondade kampaaniaks deklareeritud kulu ja tegelikult kulutatu paikapidavust.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Olulisemad lood

Keskpank võib tõsta intressi, aga enne paneb inflatsioonile käe ette jahtuv majandus
Sisetarbimise lõpp, uksed sulgevad tööstused ja investeeringute lakkamine võivad panna inflatsioonile käe ette enne, kui keskpanga intressitõusud jõuavad seda mõjutamagi.
Sisetarbimise lõpp, uksed sulgevad tööstused ja investeeringute lakkamine võivad panna inflatsioonile käe ette enne, kui keskpanga intressitõusud jõuavad seda mõjutamagi.
Jalgpalliajakirjanik: FIFA ja Aivar Pohlaku võim põhineb hirmul
Poliitik vastutab valija ees, eraettevõtte omanik ja juhid vastutavad kliendi ees, jalgpalli juhtimises selline süsteem puudub, nii üleilmselt kui Eestis, kirjutab jalgpalliajakirjanik Andres Must.
Poliitik vastutab valija ees, eraettevõtte omanik ja juhid vastutavad kliendi ees, jalgpalli juhtimises selline süsteem puudub, nii üleilmselt kui Eestis, kirjutab jalgpalliajakirjanik Andres Must.
Kanada esimese kuue kuu ülejäägiks kujunes 1,72 miljardit
Rahandusministeerium teatas reedel, et Kanadas oli 2022/23. eelarveaasta esimese kuue kuu eelarve ülejääk 1,72 miljardit Kanada dollarit ehk 1,29 miljardit USA dollarit.
Rahandusministeerium teatas reedel, et Kanadas oli 2022/23. eelarveaasta esimese kuue kuu eelarve ülejääk 1,72 miljardit Kanada dollarit ehk 1,29 miljardit USA dollarit.
Reaalajas börsiinfo
Suures kahjumis Operaili kaubaveod on tänavu vähenenud poole võrra
Riigile kuuluva raudteevedude ettevõtte Operail kaubamahud on Vene sõja tõttu kokku kuivanud ning kasumi asemel vaatab esimese 9 kuu tulemustest vastu 3,5 miljoni euro suurune kahjum.
Riigile kuuluva raudteevedude ettevõtte Operail kaubamahud on Vene sõja tõttu kokku kuivanud ning kasumi asemel vaatab esimese 9 kuu tulemustest vastu 3,5 miljoni euro suurune kahjum.
Äripäeva kirjastus jagab kiirematele juhtimis- ja elutarkust poolmuidu
Ega tühi kott püsti seisa. Kui tunned, et sul on toss väljas või ulub kingikotis tuul, lase Äripäeva kirjastusel end aidata. Kui sind järgnevad raamatud ei kõneta, võta lahti kirjastuse e-pood, et sealt lihtsa vaevaga oma lemmikud ostukorvi laduda.
Ega tühi kott püsti seisa. Kui tunned, et sul on toss väljas või ulub kingikotis tuul, lase Äripäeva kirjastusel end aidata. Kui sind järgnevad raamatud ei kõneta, võta lahti kirjastuse e-pood, et sealt lihtsa vaevaga oma lemmikud ostukorvi laduda.
No pressure, Harmet! Ukraina lasteaia ehitamise aeg hakkas jooksma
Tänasest hakkab jooksma 170 päeva, mille jooksul peab Harmet ehitama moodullasteaia Ukrainasse Ovrutši linna.
Tänasest hakkab jooksma 170 päeva, mille jooksul peab Harmet ehitama moodullasteaia Ukrainasse Ovrutši linna.
Haljala vald pani vallamaja oksjonile
Haljala vallavolikogu otsustas juba septembris, et majandusolude parandamise eesmärgil tuleb maha müüa kuus kinnisvaraobjekti. Nüüd on pakkumised avalikuks tehtud,
Haljala vallavolikogu otsustas juba septembris, et majandusolude parandamise eesmärgil tuleb maha müüa kuus kinnisvaraobjekti. Nüüd on pakkumised avalikuks tehtud,

Olulisemad lood

Hoonete ehitusmaht vähenes suurelt
Eesti ehitusettevõtted ehitasid kolmandas kvartalis siin ja välisriikides kokku püsivhindades 3 protsenti vähem kui aasta varem samal ajal, sellest hoonete ehitusmaht kahanes lausa 9 protsenti, teatas statistikaamet.
Eesti ehitusettevõtted ehitasid kolmandas kvartalis siin ja välisriikides kokku püsivhindades 3 protsenti vähem kui aasta varem samal ajal, sellest hoonete ehitusmaht kahanes lausa 9 protsenti, teatas statistikaamet.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.