Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Sooduskampaaniad ähvardavad kütusemüüjaid kahjumiga

    ?Ettevõtte juhina on minu meeleolu kõiksugu sooduskampaaniate puhul vilets,? rääkis ASi Lukoil Tanklad juhatuse esimees Vaido Virro. ?Marginaalid on niigi allpool arvestust, lisaks kampaaniahindadele on ju veel postihindadest allpool olevad hinnad suurklientide jaoks.?
    Samas kinnitas Virro, et Lukoil Tanklad on teinud ja teeb sooduskampaaniad kaasa. ?Kõik lähevad sellega kaasa, kui keegi hinda langetab,? lausus Virro. ?Seega langetajal konkurentsieelist pole.?
    Väidet, et kütusemüüjate marginaalid on sooduskampaaniate ajal kriitiliselt madalad, kinnitas ka Statoil Eesti turundusjuht Hede Kerstin Luik. ?Oluline on siis, kes tegutseb efektiivsemalt, suudab püsikulusid kontrolli all hoida,? rääkis ta. ?Marginaalid on olnud ja on jätkuvalt madalad ning neis tingimustes konkureerimine on iga firma vabatahtlik otsus.?
    Vastandina Virro ja Luige väitele sisuliselt olematutest marginaalidest näeb Neste Eesti jaemüügijuht Artur Praun plussis olekut. ?Oleme plusspoolel ka pärast amortisatsiooni mahaarvamist ja ei kauple kahjumiga ka sooduskampaaniate ajal,? lausus ta.
    Samas sõltub Prauni sõnul hinnang kütusemüügi kasumlikkusele sellest, millises ajalises perspektiivis hinnangut anda. ?Kui vaadata ühte päeva, siis on nagu raamatust ühe lehekülje lugemine,? lausus Praun, tõdedes samas, et sooduskampaaniate puhul alandatakse hinda marginaali arvel. ?Ostuhind jääb ju samaks,? sõnas ta.
    ASi Alexela Oil jaemüügijuht Aivar Räim nimetas sooduskampaaniate ühe põhjusena sügisest johtuvat läbimüügi langust, mida suvise käibe tasemega harjunud firmad üritavad tõsta hinna langetamisega. ?Ülejäänud peavad sellega arvestama, keegi ei asu turul üksipäini,? lausus ta.
    Firmade vahel hindades kokkuleppele jõudmise Räim välistas. ?Konkurents on terav, igaüks võitleb iseenda eest,? sõnas ta.
    Eile hommikul langetas Neste seoses teist nädalat toimuva sooduskampaaniaga oma automaattanklates bensiini Futura 95 liitri hinda 35 sendi võrra, hinnalangusest automaattanklaketis Uno X teatas ka Hydro Texaco.
    Sooduskampaaniaga läks kaasa ka Statoil. ?Üsna tihti reageerime konkurentide hinda langetavatele turunduskampaaniatele omapoolse hinnalangetamisega,? ütles Hede Kerstin Luik.
    Aivar Räime sõnul võib olukord maailmaturul kaasa tuua bensiini hinna languse. ?Praeguse tendentsi jätkudes võib bensiini hind jõuda Eestis nädalavahetuse sooduskampaaniate tasemele,? ennustas Räim. Millal sellise püsiva hinnatasemeni jõutakse, sõltub Räime sõnul siseturu konkurentsist ning sellest, millal keegi madalama hinnaga kütust sisse osta saab.
    Diislikütuse hinna langust Räim seevastu ei prognoosinud. ?Teatavasti tuleb 1. detsembrist müüa talvist diislikütust ja see on suvisest kallim,? lausus ta. ?Seega hind praeguste sooduskampaaniate tasemele jõuda ei tohiks.?
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.