• OMX Baltic−0,04%302,02
  • OMX Riga0,02%893,1
  • OMX Tallinn−0,01%2 069,25
  • OMX Vilnius0,33%1 201,53
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,25%8 738,92
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,75
  • OMX Baltic−0,04%302,02
  • OMX Riga0,02%893,1
  • OMX Tallinn−0,01%2 069,25
  • OMX Vilnius0,33%1 201,53
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,25%8 738,92
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,75
  • 01.11.02, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Sooduskampaaniad ähvardavad kütusemüüjaid kahjumiga

?Ettevõtte juhina on minu meeleolu kõiksugu sooduskampaaniate puhul vilets,? rääkis ASi Lukoil Tanklad juhatuse esimees Vaido Virro. ?Marginaalid on niigi allpool arvestust, lisaks kampaaniahindadele on ju veel postihindadest allpool olevad hinnad suurklientide jaoks.?
Samas kinnitas Virro, et Lukoil Tanklad on teinud ja teeb sooduskampaaniad kaasa. ?Kõik lähevad sellega kaasa, kui keegi hinda langetab,? lausus Virro. ?Seega langetajal konkurentsieelist pole.?
Väidet, et kütusemüüjate marginaalid on sooduskampaaniate ajal kriitiliselt madalad, kinnitas ka Statoil Eesti turundusjuht Hede Kerstin Luik. ?Oluline on siis, kes tegutseb efektiivsemalt, suudab püsikulusid kontrolli all hoida,? rääkis ta. ?Marginaalid on olnud ja on jätkuvalt madalad ning neis tingimustes konkureerimine on iga firma vabatahtlik otsus.?

Artikkel jätkub pärast reklaami

Vastandina Virro ja Luige väitele sisuliselt olematutest marginaalidest näeb Neste Eesti jaemüügijuht Artur Praun plussis olekut. ?Oleme plusspoolel ka pärast amortisatsiooni mahaarvamist ja ei kauple kahjumiga ka sooduskampaaniate ajal,? lausus ta.
Samas sõltub Prauni sõnul hinnang kütusemüügi kasumlikkusele sellest, millises ajalises perspektiivis hinnangut anda. ?Kui vaadata ühte päeva, siis on nagu raamatust ühe lehekülje lugemine,? lausus Praun, tõdedes samas, et sooduskampaaniate puhul alandatakse hinda marginaali arvel. ?Ostuhind jääb ju samaks,? sõnas ta.
ASi Alexela Oil jaemüügijuht Aivar Räim nimetas sooduskampaaniate ühe põhjusena sügisest johtuvat läbimüügi langust, mida suvise käibe tasemega harjunud firmad üritavad tõsta hinna langetamisega. ?Ülejäänud peavad sellega arvestama, keegi ei asu turul üksipäini,? lausus ta.
Firmade vahel hindades kokkuleppele jõudmise Räim välistas. ?Konkurents on terav, igaüks võitleb iseenda eest,? sõnas ta.
Eile hommikul langetas Neste seoses teist nädalat toimuva sooduskampaaniaga oma automaattanklates bensiini Futura 95 liitri hinda 35 sendi võrra, hinnalangusest automaattanklaketis Uno X teatas ka Hydro Texaco.
Sooduskampaaniaga läks kaasa ka Statoil. ?Üsna tihti reageerime konkurentide hinda langetavatele turunduskampaaniatele omapoolse hinnalangetamisega,? ütles Hede Kerstin Luik.
Aivar Räime sõnul võib olukord maailmaturul kaasa tuua bensiini hinna languse. ?Praeguse tendentsi jätkudes võib bensiini hind jõuda Eestis nädalavahetuse sooduskampaaniate tasemele,? ennustas Räim. Millal sellise püsiva hinnatasemeni jõutakse, sõltub Räime sõnul siseturu konkurentsist ning sellest, millal keegi madalama hinnaga kütust sisse osta saab.
Diislikütuse hinna langust Räim seevastu ei prognoosinud. ?Teatavasti tuleb 1. detsembrist müüa talvist diislikütust ja see on suvisest kallim,? lausus ta. ?Seega hind praeguste sooduskampaaniate tasemele jõuda ei tohiks.?

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 20 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele