Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kaubandushiiud alustavad Võru ründamist
Hiljuti Võrus avatud Säästumarket ei ole konkurentidelt kliente võtnud, lähiaastatel võib Võrru lisanduda aga veelgi uusi ostukeskusi.
Säästumarketi avamine oli alles kohaliku jae- ja toidukaubanduse turu ümberjagamise algus, kirjutab Võrumaa Teataja. Põhjalike järelduste tegemiseks on Säästumarket veel liiga lühikest aega avatud olnud, kuid oma mõju linna kaubanduselule on piirkonna kaubandusala ettevõtjate sõnul juba tunda.
'Eks kõigil anna tunda,' kommenteeris Vilja Marketi omaniku AS Johnny tegevjuht Urmas Johanson maakonnalehele.
Olukord Võru kaubanduses on Johansoni hinnangul muutunud üsna keeruliseks. Ruumi uutele ettevõtetele tegelikult enam pole. Tarbijate hulk on väike ning kauplusi palju. Ellujäämiseks tuleb Võru kaupmeestel Johansoni sõnul rohkem pingutada kui kolleegidel suuremates linnades. Üldine suund, et suuremaid ostukeskusi eelistatakse väikepoodidele, Võrus justkui veel ei kehti. Selle peamiseks põhjuseks tarbijaskonna väiksus ja hinnatundlikkus.
ETKl on kavas Võrus avada Maksimarket, ent uue poe ehitusaega pole veel täpselt teada. Kohalikud ettevõtjad teavad vihjamisi rääkida, et ka teistel kaubanduspindade arendajatel on Võru sihikule võetud.