• OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,31%6 217,36
  • DOW 30−0,08%44 458,57
  • Nasdaq 0,79%20 361,99
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,1
  • OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,31%6 217,36
  • DOW 30−0,08%44 458,57
  • Nasdaq 0,79%20 361,99
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,1
  • 07.11.02, 08:09
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

PM: Tee-ehitajaid kimbutab killustikupuudus

Suvel, teetööde kõrghooajal, ei jätku ehitajatel killustikku, sest karjäärid ei suuda kiiresti tootmist suurendada.
Tellijad aga sõlmivad objektide ebakindla rahastamise tõttu lepingud kaheteistkümnendal tunnil ega anna ehitajale võimalust varusid soetada, kirjutab Postimees.
Tallinna-Tartu maantee suurremondil töödega hiljaks jäänud Skanska Tekra OY peab hilinemise üheks põhjuseks paekillustiku defitsiiti. Firma tegi maanteeametile taotluse, et killustiku puudumise tõttu teelõikude valmimise tähtaega pikendataks, kuid amet ei pidanud seda piisavaks põhjuseks.
Muu hulgas ka tee-ehitusega tegeleva ASi Aspi juht Ain Tromp kinnitas, et killustikupuudus kimbutab ettevõtteid juulist septembrini juba aastaid. ?Meil on tänavu tarvis 1800 tonni, saime aga vähem kui 1000 tonni killustikku. Killustiku kaugemalt vedamine kergitab hinda, see meid ei rahulda,? tõdes ta.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Killustiku hind tõuseb märgatavalt iga ehitusobjekti ja karjääri vahelise kilomeetriga. Mida kaugemalt killustikku vedada, seda kallimaks läheb ehitus.
Karjäär ei oska killustiku tootmist plaanida, kui ehitajate töömahud pole teada. ?Ilma igasuguste andmeteta on võimatu toota. Kui kas või veebruariks oleks järgmise hooaja vajadused prognoositud, oleks meil võimalik oma tootmist plaanida,? rääkis ASi Väo Paas juhataja Veljo Haube.
Karjäär võib muidugi toota rohkem killustikku, kuid aasta lõpuks jäävad talle toormekuhjad alles. Keegi aga ei taha teha tühje kulutusi.
Killustiku tarbimise tippaeg on juuli, august ja september, hiljem saavad tee-ehitajad juba hakkama. Kõrgendatud nõudluse ajal on killustikutootjatel olemasoleva tehnikaga võimatu tootmist järsult suurendada.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 11 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele