• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kalev ootab jõulumüügi kasvu

    Kalevi jõulumüük peaks kasvama tugevalt, samas kui firmale laenatakse raha varasemast kallimalt.
    Kalev ootab oktoobri müügitulemuste põhjal sel aastal jõulutoodete müügi 16 kasvu. Oktoobris alanud Kalevi jõulutoodete müük näitas 4 nädalaga 35 suurust käibekasvu ja kasvu tonnides ligi 20. Firma eesmärgiks on saavutada 35,5 miljoni kroonine jõulutoodete müügikäive ja müüa jõulumaiustusi üle 440 tonni. Mullu ulatus firma jõulutoodete müügikäive koduturul üle 27 mln krooni, kokku müüdi jõulumaiustusi 380 tonni.
    Kalev laenas sel nädalal kommertspaberite emissiooni käigus 12 miljonit krooni 9 intressiga, mille tähtaeg on juba 20.12.2002. Samal ajal lõppes firmal maikuus korraldatud kommertspaberite emissioon, 5,74 intressiga. Kuigi Eestis on laenubuum, ei tundnud rahapaigutajad selle emissiooni vastu mingil põhjusel eriti huvi. 9protsendiline tootlus ei tundu just madalate killast olevat. Võib-olla on Kalev muutunud väga riskantseks?
    Võimalik, et rahapaigutajad hindasid Kalevi riskantsust ELiga ühinemise valguses, kus Kalev on selge kaotaja. Kalevil on tootmise peamiseks tooraineks suhkur ja kakao. Vähemalt suhkru hind kallineb ELi jõudes tublisti, mis vähendab Kalevi konkurentsivõimet välismaiste tootjatega võrreldes. Kalev on ühe variandina suhkru hinnatõusu leevendamiseks välja pakkunud suhkru kallinemisest tuleneva lisakulu kompenseerimise riigieelarvest. Hinnatõus tähendab Kalevile 32,5 mln krooni lisakulu, kui toodete väljamüügihindu ei ole võimalik samas proportsioonis tõsta. Kui Kalevil ei õnnestu lisakulu katta, tuleb aktsiatesse investeerijatel hinnata Kalevi riske kõrgemateks analoogselt võlakirjadesse raha paigutajate omadega.
    Kalevi aktsia tõusis eile 2,68, poolteise kuu kõrgtasemele, 35,99 kroonile. Aktsiaga tehti 8 tehingut 124 547 krooni väärtuses. Viimati tehti aktsiaga enam kui 8 tehingut 14. oktoobril (11 tehingut).
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Urmas Villmann: parim reklaamikanal on Lasnamäe kanal
Telereklaami eest saab minna kööki võileiba tegema, digireklaami vastu aitab AdBlock, autos kõlavast tüütust raadioreklaamist päästab üks nupuvajutus. Aga välireklaami eest on raske põgeneda, kirjutab loovagentuuri Kontuur Leo Burnett loovjuht, partner ja juhatuse liige Urmas Villmann Äripäeva teemaveebis Bestmarketing.ee.
Telereklaami eest saab minna kööki võileiba tegema, digireklaami vastu aitab AdBlock, autos kõlavast tüütust raadioreklaamist päästab üks nupuvajutus. Aga välireklaami eest on raske põgeneda, kirjutab loovagentuuri Kontuur Leo Burnett loovjuht, partner ja juhatuse liige Urmas Villmann Äripäeva teemaveebis Bestmarketing.ee.
Dow ja S&P 500 tõusid uute rekorditeni
Dow Jonesi ja S&P 500 indeksid tõusid täna uute rekorditeni, tulemuste hooajal saab see nädal olema hooaja üks aktiivsemaid, vahendab Reuters.
Dow Jonesi ja S&P 500 indeksid tõusid täna uute rekorditeni, tulemuste hooajal saab see nädal olema hooaja üks aktiivsemaid, vahendab Reuters.
Raadiohommikus: aina uusi turge vallutav Eesti pank
Äripäeva raadio teisipäevases hommikuprogrammis käsitletakse teemasid finantsmaailmast hambaravini.
Äripäeva raadio teisipäevases hommikuprogrammis käsitletakse teemasid finantsmaailmast hambaravini.
Majutusasutuste kogemused hullude klientidega: poissmehed leiavad alati vahukustuti üles
Mustjõe Kõrtsitalu perenaine Evika Eljas ja Go Hotel Shnelli hotellijuht Alver Pupart meenutasid saates "Turismitund" kogemusi raskete klientidega. "Vahel astub mõni inimene läbi seina ka," muigas Pupart.
Mustjõe Kõrtsitalu perenaine Evika Eljas ja Go Hotel Shnelli hotellijuht Alver Pupart meenutasid saates "Turismitund" kogemusi raskete klientidega. "Vahel astub mõni inimene läbi seina ka," muigas Pupart.