Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Töötav e-kaubandus on paindlik
Kui interneti pakutavaid võimalusi oskuslikult ära kasutada, on tegu usaldusväärse tööriista ja suurepärase kulude kokkuhoidmise, protsesside automatiseerimise ja inimlike vigade vähendamise vahendiga. Täna ei ole e-kaubanduse lahendus enam konkurentsieelis, vaid elementaarne töövahend.
GNT Eesti alustas e-kaubanduse lahenduse loomist 90. aastate teisel poolel, siis oli tegu esimese omalaadsega. Täna toimiv partneritele suunatud business-to-business lahendus kannab nime eLink, mis aitab ettevõttel luua lisaväärtust ja tõsta kasumlikkust tänu väiksematele kuludele.
Käesolevat töötavat e-kaubanduse lahendust võib tinglikult vaadata ka kui väga pädevat ja paindlikku müügiesindajat. Ta võtab tellimusi vastu 24 h ööpäevas ja 7 päeva nädalas ilma kohvi- ja suitsupausideta. Ta on laia profiiliga ? sisaldab informatsiooni tellimuste (müügimees), tooteomaduste (tootejuht), arvete ja maksete laekumiste (raamatupidaja), tarnete ja kaupade saabumiste ning laoseisu (logistik) kohta.
Samas on erinevate kliendigruppide tegevused erinevad ja seega eelistatakse erinevaid ostuvõimalusi ? seetõttu ei saa ekaubanduse kanal hõlmata kogukäibest 100. Oleme seadnud endale eesmärgiks tõsta klientide e-kaubanduse kasutust seniselt 40 protsendilt 60ni, mis on tänaseks peaaegu ka täitunud.
Funktsioonid, mida töötav ekaubanduse lahendus täna pakub, on tooteinfo, tellimuste sisestamine ja nende ajalugu, saldo väljavõte. Eraldi menüüna tuuakse välja tootjate ja tooteuudised, saab tellida müügitoetusmaterjale. Microsofti tarkvara kasutajad saavad hankida litsentse (MOLP), kampaaniate korras on väljas erinevad komplektid.
Analüüsides toimivat e-kaubanduse kanalit, võib tugevate külgedena välja tuua võimaluse näha laoseisu reaalajas ja tellimissüsteemi konkreetsust, samuti inimlike vigade arvu minimeerimist. Kliendi töö teeb lihtsamaks võimalus kasutada vanu tellimisi põhjana ja vaadata tellimuste ajalugu.
Süsteemi nõrkuseks on samas isikliku kontakti puudumine, võimalus kliendi soove ja eelistusi välja selgitada on minimaalne.
Ohuna näen eelkõige süsteemi liigset keerukust esmakasutajale. Kui informatsioon ei ole piisavalt süstematiseeritud, siis on kasutajal raske vajalikku leida. Samuti võib keerukaks ja/või kulukaks osutuda erinevate süsteemide ühildamine: tootjate, hulgimüüjate ja edasimüüjate andmebaasid.
Võimalustena, mida saab soovitada ka teistele, võiks nimetada võimalikult hõlpsasti kasutatava ja sõbraliku kasutajaliidese loomist, dünaamilise uudistelehekülje, harukontorite või tootjate-tarnijate laoseisu näitamise, e-maksed, automaatsed pakkumised vastavalt ostuajaloole.
Kokkuvõttes ei elimineeri virtuaalne aktiivsus ettevõtte füüsilist aktiivsust. Nii sunnib reaalajas tellimine panema rõhku laomajandusele ning eriti logistikale. Ostja ja müüja vahelisest kontaktist jääb samuti vajaka. Üle interneti töötamine vajab ka tagasisidet, milleks igapäevane ostu-müügitöö ei ole sobilik. Sellisel juhul saab tagasisidet müügiosakonna ja küsitluslehtede kaudu.
Autor: Ingrid Eha