• OMX Baltic−0,22%307,38
  • OMX Riga−0,48%871,29
  • OMX Tallinn0,28%2 052,28
  • OMX Vilnius−0,33%1 207,15
  • S&P 500−0,67%5 802,82
  • DOW 30−0,61%41 603,07
  • Nasdaq −1%18 737,21
  • FTSE 100−0,24%8 717,97
  • Nikkei 2250,47%37 160,47
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%90,35
  • OMX Baltic−0,22%307,38
  • OMX Riga−0,48%871,29
  • OMX Tallinn0,28%2 052,28
  • OMX Vilnius−0,33%1 207,15
  • S&P 500−0,67%5 802,82
  • DOW 30−0,61%41 603,07
  • Nasdaq −1%18 737,21
  • FTSE 100−0,24%8 717,97
  • Nikkei 2250,47%37 160,47
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%90,35
  • 29.11.02, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Nissani taassünni taga tabusid lõhkuv tegevjuht

Erinevalt nii Jaapani aktsiaturust kui ka Ameerika ja Euroopa autotootjatest Nissani majandusnäitajad paranevad ja aktsia hind kerkib. Esimesel poolaastal kasvas Nissani puhaskasum aastataguse perioodiga võrreldes 24 protsenti, 286 miljardi jeenini (36,6 miljardit krooni), aktsia hind on kallinenud aastaga umbes 60 protsenti.
Mingi osa Nissani ja teiste Jaapani autotootjate edust baseerub jeeni kursil, kuid suur osa viimastel aastatel saavutatud edust on lahutamatult seotud Nissani tegevjuhi Carlos Ghosni nimega. Ajakirja Fortune poolt selle aasta Aasia Ärimeheks valitud Ghosn alustas järsust kulude kärpimisest ning Jaapani traditsioonide lõhkumisest. ?Nissanil puudus selge orientatsioon kasumi saamisele,? kommenteeris ta kompaniis väljakujunenud olukorda ise. Tuntud kulude kärpija oli ta juba enne, töötades Renault? juures, kus ta sai hüüdnimeks Le Cost Cutter (prantsuse-inglise segakeeles ?kulude kärpija?). Tema reorganiseerimiskava tabas konservatiivset Jaapanit nagu maavärin. Nissani aktsionäride aastakoosolekul süüdistati Ghosni näiteks selle eest, et ta ei osanud enne oma ettekannet õigesti kummarduda.
Kuid ta suutis oma plaani ellu viia ning nüüdseks on käsil uus kava ?Nissan 180?, mis seisneb aastaks 2004 marginaali tõstmises 8 protsendini ja võlgadest lahtisaamises.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele