Eesti Energia otsus lõpetada klientidega sularahaga arveldamine on kliendivaenulik, leiavad tarbijakaitse esindajad.
Eesti Energia teatas eile, et alates järgmisest aastast firma Tallinnas klientidelt elektriarvete eest sularaha vastu ei võta ning kliendid peavad leidma maksmiseks teise mooduse, kirjutab Postimees.
Eesti Energia Kreutzwaldi tänava kontoris maksab elektriarveid iga kuu ligi 16 000 tarbijat ehk 12 protsenti Tallinna elektritarbijatest.
?Ühiskond pole veel selliseks muudatuseks valmis,? ütles Tallinna tarbijakaitse ühingu juhatuse liige Aino Runge. ?Selline käitumine näitab selget hoolimatust oma klientide suhtes.?
Artikkel jätkub pärast reklaami
Tarbijakaitseameti direktori Helle Aruniidu sõnul mõtleb Eesti Energia vaid oma huvidele ning ei arvesta eriti kliendi arvamusega.
?Klientidel peaks olema arvete maksmisel valikuvõimalus,? leidis Aruniit. ?Sularaha Eestis käibib ning miks ei saa sellega siis elektri eest tasuda? Kui mõni kauplus sularaha ei aktsepteeriks, siis läheksid kliendid teise poodi, kuid Eesti Energial pole monopolistina tagasilööki karta.?
Eesti Energia Teeninduse direktori Marko Alliksoni sõnul on selline muudatus vajalik klientide kiiremaks ja turvalisemaks teenindamiseks. ?Muudatuse põhieesmärgiks on kaotada pikad ootejärjekorrad Kreutzwaldi kontoris ja muuta teenindamine senisest efektiivsemaks,? selgitas Allikson.
Tema sõnul jääb klientidele tasuta elektriarvete maksmise võimalus pankade kaudu otsekorraldusega tasudes.
Sularahaga saab elektri eest maksta ka postkontorites, kus arvele lisandub kuuekroonine teenustasu.
?Eks sularahaga maksmine on rohkem harjumuse asi, sest alternatiivsed võimalused on olemas,? lisas Allikson. ?Ka Eesti Telefoni kogemus näitas, et tarbijad leidsid peagi mugavama võimaluse.?