Vene kompanii Wimm-Bill-Dann"i kasum suurenes kolmandas kvartalis kõigest 2,8%, samal ajal kui turunduskulud kasvasid 1,5 korda.
Venemaa suurim piima- ja mahlatootja Wimm-Bill-Dann avaldas käesoleva aasta III kvartali tulemused. Kokkuvõttes osutusid need analüütikute ootustega võrreldes veidi halvemaks, kirjutab agentuur RBK oma ülevaates.
Puhaskasum kasvas 32,5 mln dollarini, mis on 2,8% enam mullusest sama perioodi näitajast. Müügimahud moodustasid 592,5 mln dollarit, mis on mullusega võrreldes peaaegu 20% enam.
Vaatamata positiivsele dünaamikale märgivad spetsialistid, et kasvutempod on aeglustunud ja osutusid prognoosidest madalamaks.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Sissetulek osutus oodatust väiksemaks, sest konkurentsi suurenemine viis hinnalangusele. Seda eriti mahlade osas, räägib Brunswick UBS Warburg analüütik Vladimir Savov.
Kompanii Wimm-Bill-Dann, mis hoiab enda käes enam kui kolmandikku Venemaa mahla- ja piimatoodete turust, püüdis tugevdada oma positsioone kõige kiiremini arenevas Venemaa majandusharus aktiivse marketingipoliitikaga.
Peamisteks konkurentideks on maailmanimega tootjad - prantsuse Danone (maailma suurim jogurtitootja), itaalia Parmalat Finanzaria SpA (liidrikohal maailma pikema säilitusajaga piimatoodete segmendis) ja saksa Ehrmann.
Välismaised gigandid peavad Vene turgu kõige perspektiivikamaks, seepärast on võitlus tarbijate pärast omandanud mastaapse iseloomu.
Ainuüksi selle aasta 9 kuuga tõusis Venemaal piima ja piimatoodete tarbimine 12% võrra, mahlade osas isegi 27%. Soov suurendada turuosa on viinud tõelise reklaamisõjani, kui marketingieelarveid ei dikteeri enam maksimaalne efektiivsus, vaid soov edestada konkurente.
Wimm-Bill-Danni reklaamikulud kasvasid 13 mln dollarilt möödunud aastal 23 mln dollarini sel aastal, teatas kompanii finantsdirektor Vladimir Preobrazhenski. Kulude suurenemine on osaliselt tingitud ka telereklaami hindade 50%-lisest kallinemisest.
Kompanii saab mahlatoodetest vähem kasu, kui piimatoodete realiseerimisest, kuigi mahlaturgu hinnatakse perspektiivikamaks. Kompanii juhtkonna hinnangul on mahlade tarbimine 1 inimese kohta suurenenud 9,5 liitrile aastas võrreldes 8 liitriga möödunud aastal. Kõige suuremat tulu saadakse endiselt Moskvast - siin juuakse 1 inimese kohta 20 liitrit mahla aastas, mis on täiesti võrreldav Euroopa keskmise näitaja - 26 liitriga.
<#RBK=http://www.rbc.ru/komment/komment.shtml?2002/12/06/37515>