• OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,65
  • OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,65
  • 10.12.02, 08:10
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

PM: Maavanem peab Eesti toetust Rail Balticale nigelaks

Harju maavanem Orm Valtson hoiatas, et Tallinna ja Berliini ühendav raudtee võib luhtuda Eesti loiu tegevust tõttu, kirjutab Postimees.
Sel nädalal majandus- ja kommunikatsiooniminister Liina Tõnissonile saadetavas kirjas avaldab maavanem kartust, et Berliini viiva Rail Baltica projekti teostamata jätmise korral muutub Eesti Euroopa Liidu äärealaks.
«Teised riigid on endale selgelt aru andnud, et Rail Baltica projekt on nendele majanduslikult ja julgeolekupoliitiliselt vajalik, Eesti ei ole aga suutnud siiani vastavat tegevust ühe mütsi alla koondada,» märkis Valtson. «Kui seda aga kiiresti ei tehta, siis võib Rail Baltica asemel Euroopa Liidu rahaga teoks saada mõni teine projekt, millest meile aga suurt kasu ei ole.»
Valtson viitas novembri lõpus Riias Rail Baltica juhtgrupi koosolekul välja pakutud Via Hanseatica projektile, mis peaks kulgema Riiast Peterburi ning läbima vaid osaliselt Kagu-Eestit.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Raudteeameti juht Oleg Epner pole nõus sellega, nagu tunneks Eesti valitsus projekti vastu vähe huvi ning oleks Läti ja Leeduga võrreldes mahajäänu rollis.
Epneri hinnangul ei maksaks Eestil karta ka Via Hanseatica projekti, sest see on alles arengujärgus ning pakub kõige rohkem huvi Venemaale, mitte Euroopa Liidule.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 7 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele