• OMX Baltic0,00%299,53
  • OMX Riga0,27%890,79
  • OMX Tallinn−0,11%2 061,27
  • OMX Vilnius−0,1%1 206,33
  • S&P 5000,54%6 297,36
  • DOW 300,52%44 484,49
  • Nasdaq 0,75%20 885,65
  • FTSE 1000,52%8 972,64
  • Nikkei 225−0,23%39 809,21
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%90,62
  • OMX Baltic0,00%299,53
  • OMX Riga0,27%890,79
  • OMX Tallinn−0,11%2 061,27
  • OMX Vilnius−0,1%1 206,33
  • S&P 5000,54%6 297,36
  • DOW 300,52%44 484,49
  • Nasdaq 0,75%20 885,65
  • FTSE 1000,52%8 972,64
  • Nikkei 225−0,23%39 809,21
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%90,62
  • 07.01.03, 08:17
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

EPL: Riik rendib kaks jäälõhkujat

Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium lubab rentida kaks jäälõhkujat ja eraldada selleks raha.
Peaminister Siim Kallas polnud eile õhtuks ühtki konkreetset ettepanekut jäälõhkuja rentimiseks saanud.
Peaminister märkis, et jääprobleemile tuleb lahendus leida ja selleks vajalikud ressursid eraldada, mistõttu tänasel kabinetiistungil esitab majandus- ja kommunikatsiooniminister Liina Tõnisson täpsed arvutused jääprobleemi lahendamiseks, kirjutab Eesti Päevaleht.
Eelleping töötavatele jäälõhkujatele Tarmo ja Protector lisajõu rentimiseks on sõlmitud Soome jäälõhkuja Zeusi suhtes.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Zeus lõpetab kahe nädala pärast töö Põhjamerel ja võib seejärel Eesti vetesse jääd lõhkuma tulla. Eestisse jõudmiseks kulub alusel kümme päeva ning Zeusi rendihind päevas on 13,6 tuhat eurot ehk 200 000 krooni.
Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium otsustas eile, et olemasolevate jäälõhkujatega tuleb sadamaid teenindada nii kaua kui võimalik.
?Kui külma tõttu pole võimalik kõiki sadamaid lahti hoida, siis tuleb sulgemisotsused langetada, arvesse võttes võimalikke majanduslikke tagajärgi ja konkreetse sadama kaubakäivet ning kaubaartiklite iseloomu,? teatas ministeerium.
Tallinna Sadama turundusdirektor Erik Sakkov nimetas juttu sadamate sulgemisest lubamatuks. ?Tallinna Sadamat ei panda mitte mingil juhul kinni,? märkis ta. ?Las riik täidab oma funktsiooni ja muretseb jäälõhkujad. Loodan, et siin ei kerki üldse küsimust, et jäälõhkujate eest peavad maksma eraettevõtjad.?
Ta lisas, et Tallinna Sadamat läbib 100 000 tonni kaupa päevas, mistõttu on absurdne kaaluda sellise masinavärgi seiskamist.
Laevaomanike liit märkis eilses avalduses, et jäämurdetasu maksmist riigile saab vaadelda kui riigi lepingut laevaomanikega, mistõttu liit ootab riigilt oma kohustuse täitmist.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    1 k 30 p 4 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele