• OMX Baltic−0,19%298,97
  • OMX Riga0,07%891,39
  • OMX Tallinn−0,28%2 055,59
  • OMX Vilnius−0,01%1 206,2
  • S&P 500−0,01%6 296,79
  • DOW 30−0,32%44 342,19
  • Nasdaq 0,05%20 895,66
  • FTSE 1000,22%8 992,12
  • Nikkei 225−0,21%39 819,11
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%91,32
  • OMX Baltic−0,19%298,97
  • OMX Riga0,07%891,39
  • OMX Tallinn−0,28%2 055,59
  • OMX Vilnius−0,01%1 206,2
  • S&P 500−0,01%6 296,79
  • DOW 30−0,32%44 342,19
  • Nasdaq 0,05%20 895,66
  • FTSE 1000,22%8 992,12
  • Nikkei 225−0,21%39 819,11
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%91,32
  • 17.01.03, 08:43
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Pärnu PM: Rootsi briketilaev vajus Pärnu sadamas viltu

Kolmapäeva õhtul vajus Pärnu sadamas kreeni briketilaev Nordbris, mis oli saanud Tootsi Turbast peale Rootsi vedamiseks briketilaadungi.
Öösel vastu neljapäeva laaditi laevalt 1500 tonni briketti otse kesklinna kaile tagasi hunnikusse ja hakati otsima juhtunu põhjust, kirjutab Pärnu Postimees.
Laev oli küljele kaldunud, sest aluse ühel küljel olevaid ballastveetanke ei suudetud tühjaks pumbata. Kindlalt ei osatud öelda, kas Nordbris oli saanud Irbeni väina jääs triivides külje sisse augu või oli rikke põhjus milleski muus. Auk küljes ei tähendanuks laevale sugugi uppumisohtu, sest Nordbris on kahekordse kerega ja välisküljel asuvad ballastveetankid, millest kaks võisid olla viga saanud.
Pärastlõunal uurisid kohalekutsutud tuukrid laeva põhja ja leidsidki ballasttankis prao, mis aga nende hinnangul ei olnud eriti suur.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Nordbrisi seekordne briketivedu oli õnnetu mitut moodi. Möödunud nädalavahetuse rasked jääolud muutsid vaevaliseks nii jäälõhkuja Protector kui teistegi kaubalaevade sadamasse jõudmise. Kui Nordbris Irbeni väinas Protectorit oodates jääs triivis, oli kostnud raksatus, siis võiski kerevigastus tekkida. Kohe pärast seda selgus, et rooliseade oli rikki läinud.
Briketikoormaga autode rivi ootas laupäeval saabuma pidanud laeva sadamas rohkem kui ööpäeva, mis oli Tootsi Turba turundusjuhi Ülo Kaldma sõnade kohaselt nende jaoks rekordootamine.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    1 k 29 p 4 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele