Me ei soovi ravikindlustusmaksu segmenteerimist, sest olukorras, kus raviteenuste tarbijaid on maksjatest oluliselt rohkem, toob jagamine kaasa tervishoiusüsteemi kokkuvarisemise. Kaasaegne meditsiin on kulukas ning väikese madala maksukoormuse ja vananeva elanikkonnaga riigi võimalused tagada kõigile arstiabi on piiratud.
Garanteeritud maksubaasi vähendamist tervishoiusüsteemile saavad soovida vaid need, kes soovivad Eestist teha Ladina-Ameerikat.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Mõõdukad taotlevad ja toetavad maksumuudatusi, mis lubaksid tööandjatel maksuvabalt investeerida töötajate tervisesse ja tervisega seotud kindlustustoodetesse (iga-aastane tervisekontroll, silmade kontroll, prillide ostmine, hambaravi). Tegemist oleks ravikindlustuse teise sambaga.
See jagamine ei ole aktuaalne enne, kui ei ole mõistlikult korraldatud solidaarsuspõhimõttel toimiv arstiabisüsteem. Küll aga toetab Isamaaliit igasugust arengut, mis on suunatud üksikisiku vastutuse suurendamisele oma kindlustatuse korraldamisel.
Rahvaliit ei näe võimalust 13-lise solidaarsuspõhimõttel rakendatava ravikindlustusmaksu vähendamiseks. Juba praegu ei jätku haigekassa rahast rahvale hädavajalike tervisekaitse kulude katteks ? haiglajärjekorrad on pikad, ravimikulud inimeste jaoks suured, haiguspäevade kompensatsioon ebapiisav. Probleem on kunstlikult üles tõstetud. Igal soovijal on võimalus oma elu- ja tervisekaotust juba praegu vabatahtlikult kindlustada. Võltsliberaalsed erakonnad räägivad ravikindlustusmaksu kaheks ?jaotamisest? eesmärgiga vähendada jõukate inimeste solidaarset panust kogu rahva tervisekindlustusse ja tagada neile vabatahtliku kindlustusega paremad tingimused. Sellest võidaks Eestis 10 inimestest, aga poole rahva ravikindlustus halveneks.
Sellist kava meie valimisplatvormis ei ole. Teema nõuab ühiskonnas laiemat diskussiooni ja konsensust, kui tulemust tahame.
Hetkel kuum
“Koos on parem mahtu suurendada”
Mis saab 3,5miljonilise õhusõidukiga edasi?
Artikkel jätkub pärast reklaami
Kuna Res Publica üks tervishoiupoliitika eesmärke on suurendada kodaniku omavastutust, peame vajalikuks otsida võimalusi andmaks tulevikus osa sotsiaalmaksust töötajale kätte. Töötajatel lasuks kohustus kasutada ravikindlustusmaksu tervishoiuks, ka näiteks vabatahtlikuks ravikindlustuseks või teistel tervist parandavatel või haigusi ennetavatel eesmärkidel.
Vabadus oma tervise ja vanaduspõlve eest ise suuremaid otsuseid teha suurendaks maksumaksja poolt vabatahtlikult investeeritud lisaressursse.
Me ei ole põhimõtteliselt vastu sellele, et ravikindlustus hakkaks koosnema solidaarsuspõhimõttel toimivast ja vabatahtlikust osast, kuid me oleme vastu sellele, kui seda tahetakse läbi viia nii, et selle reformi tulemusel halveneks vabatahtlikku kindlustust mitte omavate inimeste ligipääs arstiabile võrreldes senisega.