Eesti astumisel Euroopa Liitu seatakse autolammutustöökodadele senisest tunduvalt karmimad nõuded, mistõttu on oodata paljude romulate sulgemist.
Keskkonnaministeeriumi jäätmeosakonna juhataja Peeter Eek ütles, et Eesti on kohustatud üle võtma nn romuautodirektiivi, mis seab autolammutustöökodadele karmid nõuded ning millega kaasneb ka investeerimiskohustus. Näiteks autolammutusettevõtte territoorium, kus hoitakse autosid, peab olema vettpidava põhjaga ja vee ärajuhtimise ning puhastamise süsteemiga. ?Sarnased nõuded on näiteks tanklatele,? ütles Eek.
Tulemuseks on Eeki sõnul see, et paljudele töökodadele käib investeerimiskohustus üle jõu ning nad on sunnitud kas ümber spetsialiseeruma näiteks autoremonditöökojaks või sootuks tegevuse lõpetama, kirjutab Eesti Päevaleht.
?Autolammutustöökodade arv kindlasti väheneb ning tegevus kontsentreerub suuremate tegijate kätte,? ütles Eek.
Artikkel jätkub pärast reklaami
ASi Paip Autolammutus juht Allan Martsepp ütles, et keskkonnaministeeriumis toimub sel kolmapäeval (täna ? toim) koosistumine, kus lisaks autolammutuste ning ministeeriumi esindajatele viibivad Saksamaa keskkonnaministeeriumi inimesed. ?Teada on, et olulisemad nõuded on seotud väliväljakutega,? ütles Martsepp. ?Lisaks tahame teada, kuidas toimub investeeringute rahastamine ning kas rahastamist on võimalik taotleda mõne fondi kaudu,? lisas ta.
ASi Puigar Autolammutus juhi Margus Siku sõnul peaks tekkima olukord, kus vanade autode lammutamine koonduks mõne suurema ettevõtte kätte ning kaoksid tegijad, kellel paar autovrakki kuuri taga ning kes ennast lammutustöökojaks nimetavad.