• OMX Baltic−0,19%298,97
  • OMX Riga0,07%891,39
  • OMX Tallinn−0,28%2 055,59
  • OMX Vilnius−0,01%1 206,2
  • S&P 500−0,01%6 296,79
  • DOW 30−0,32%44 342,19
  • Nasdaq 0,05%20 895,66
  • FTSE 1000,22%8 992,12
  • Nikkei 225−0,21%39 819,11
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%91,43
  • OMX Baltic−0,19%298,97
  • OMX Riga0,07%891,39
  • OMX Tallinn−0,28%2 055,59
  • OMX Vilnius−0,01%1 206,2
  • S&P 500−0,01%6 296,79
  • DOW 30−0,32%44 342,19
  • Nasdaq 0,05%20 895,66
  • FTSE 1000,22%8 992,12
  • Nikkei 225−0,21%39 819,11
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%91,43
  • 07.03.03, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tallinn konverentsiturismi kaardile

Meie põhjanaabrid on siiani olnud edukad. ICCA statistika järgi püsib Soome stabiilselt kümne parema sihtriigi hulgas maailmas ja Rootsi 19. kohal. Seega võib Tallinna võimalusi konverentsiturul pidada väga soodsateks. Tähelepanu ja huvi Eesti suhtes kasvab eeldatavasti märgatavalt liitumisel Euroopa Liiduga.
Turism on kujunenud Tallinna üheks oluliseks majandusharuks. Tallinna turismi arengusuundades on seatud eesmärgiks linna muutmine Läänemere regiooni üheks atraktiivsemaks turismisihtkohaks. Täna moodustavad Tallinna külastajatest veel suurema osa ühepäevakülastajatest puhke- ja ostuturistid ning linn on sõltuvuses ühest turust.
Uue ja atraktiivseks peetava linnana on Tallinnal head eeldused, et kujuneda tunnustatud konverentsilinnaks. See staatus tähendaks Tallinnale ärituristide ööbimiste arvu ja turismitulude kasvu. Selleks on Tallinna tutvustamisel tähtis suunata tähelepanu teenuste kaasaegsusele ja kvaliteedile, samuti võimalusele saada koos konverentsiteenusega osa Tallinna mitmekesistest ja huvitavatest vaba aja veetmise võimalustest ja kultuuriüritustest.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tallinna võimalused konverentsiturismi turul sõltuvad eelkõige avaliku ja erasektori eesmärgipärasest tegevusest ja koostöövõimest linna kui konverentsisihtkoha arendamisel ja turustamisel. Kõike peale kliima saab arendada ja parandada. Kuid konverentsituristi ei mõjuta ei valuutakursid ega halb ilm.
Tallinna üheks positiivseks eelduseks konverentsiturismi sihtkohana on hea geograafiline asukoht ja ligipääsetavus. Valdav osa konverentsituristidest eelistab kiiret ja soodsat lennuvõimalust. Näiteks Tallinna Lennujaama teenuseid kasutavatest reisijatest on 73 ärituristid. Samas vähendab otselendude vähesus aga Tallinna konkurentsivõimet. Spetsiaalsete suurürituste korral on kindlasti lahenduseks erilendude korraldamine.
Kokkusaamiskohtade valikul on jätkuvalt olulisel kohal linnade mitmekesine ajalugu, kultuuriline identiteet ja omapära. Eelistatakse populaarseid kultuuriturismi sihtkohti. Põhja-Euroopa kõige paremini säilinud terviklik keskaegne vanalinn ja rikas kultuuripärand annavad Tallinnale selles osas olulised eelised.
Oluline eeldus konverentsivaldkonna arenguks Tallinnas on väga hea hinna ja kvaliteedi suhe. Tallinna kvaliteetne infrastruktuur, majutusteenused, konverentsipaigad ja omanäolised toitlustuskohad vastavad rahvusvahelistele standarditele. Probleemiks on aga konverentsihotellide vähesus. Turismi kõrghooajal, mil hotellide täitumus on kõrge, jääks Tallinn oma majutusbaasiga hätta mitme suure ürituse (ca 900 delegaati) võõrustamisel. Mitmed rahvusvahelised üritused on seetõttu edasi lükkunud või liikunud naaberriikidesse. Lahenduseks oleks siinkohal uute konverentsihotellide turuletulek. Pidades silmas konverentsiturismi arengupotentsiaali, võiks Tallinnas olla veel turgu kolme-, nelja- ja isegi viietärnihotellidele.
Tallinna konverentsiturismi kiiret arengut pidurdab hetkel ka kaasaegse multifunktsionaalse vähemalt 3500 istekohaga konverentsikeskuse puudumine. Tallinn saab täna arvestada ainult väiksemate konverentside korraldamisega, mille osavõtjate arv jääb 100?600 delegaadi piiresse. Suurtest konverentsidest on Tallinna konverentsimaastikul veel vara rääkida. Samas on just IT ja meditsiini valdkonnas suure delegaatide arvuga konverentsid ja nende saamise eest võistlevad linnad väga agaralt.
Oluline on tehniliste vahendite kvaliteet ja kättesaadavus. Kliendile tuleb pakkuda kaasaegset ja kvaliteetsel tasemel tehnilist lahendust. Perspektiivi on video- ja telekonverentside pakkumisel. Maailma Turismiorganisatsiooni (WTO) andmetel näitavad trendid infotehnoloogia tähtsuse suurenemist ja selle üha laialdasemat kasutamist konverentsidel.
nõupidamised (meetings) ? hõlmavad nõupidamisi, väiksemaid konverentse, seminare ja korporatiivseid koosolekuid;

Artikkel jätkub pärast reklaami

ergutuskoosolekud, erialareisid (incentives) ? siia alla kuuluvad korporatiivsed ja firmaüritused, workshop?id, vastuvõtud, banketid ning ergutus- ja preemiareisid parimate töötajate motiveerimiseks;
konverentsid, kongressid (conventions) ? siia gruppi kuuluvad riiklikud, teadus-, partei- ja ühiskondlike organisatsioonide jms teemakonverentsid, aastakonverentsid ja kongressid;
näitused, messid (excibitions, events) ? erialamessid, tarbijatele suunatud messid, firmade presentatsioonid, uudistoodete tutvustused, moeetendused ning meelelahutusüritused, mis toimuvad sageli paralleelselt konverentsidega.Allikas: Meeli Jaaksoo

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    1 k 27 p 18 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele