• OMX Baltic−0,25%295,41
  • OMX Riga0,58%906,65
  • OMX Tallinn−0,24%2 036
  • OMX Vilnius−0,04%1 201,36
  • S&P 5000,04%6 373,67
  • DOW 30−0,1%44 588,1
  • Nasdaq 0,23%21 147,44
  • FTSE 1000,01%9 136,94
  • Nikkei 225−0,05%40 654,7
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,8
  • OMX Baltic−0,25%295,41
  • OMX Riga0,58%906,65
  • OMX Tallinn−0,24%2 036
  • OMX Vilnius−0,04%1 201,36
  • S&P 5000,04%6 373,67
  • DOW 30−0,1%44 588,1
  • Nasdaq 0,23%21 147,44
  • FTSE 1000,01%9 136,94
  • Nikkei 225−0,05%40 654,7
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,8
  • 14.03.03, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Idast imporditud autod kallinevad

?See on kindel, et hind tõuseb,? ütles Mazdade müügiesindaja ASi Vilojett juhatuse esimees Kalle Kaldjärv Äripäevale. Kõiki Mazdasid peale Hispaanias tehtava Mazda2 valmistatakse Jaapanis ja imporditakse sealt valmiskujul Soome kaudu Eestisse. Kaldjärv ei osanud öelda, kui suur hinnatõus olema saab, märkides, et see sõltub tootjatehasest.
Teise Mazda müüja ASi Esma Auto tegevdirektor Urmas Brück kinnitas samuti, et hinnatõus tuleb. Ta viitas ka autohindade ühtlustumisele ELi eri liikmesmaades, mis tähendab Eesti autoturule olulist hinnatõusu.
Inchcape Motors Finland OY Mazda Baltimaade ekspordimüügi direktor Heikki Vuorinen kinnitas, et tollimaks Jaapanist imporditavale Mazdale on 10 protsenti ning see hakkab avalduma ka auto hinnas, kui Eestist saab ELi liige. Kui suures ulatuses, ei osanud Vuorinen veel öelda. Tehase vastutulekut ei pidanud ta hindade osas võimalikuks, vaid väitis, et pigem ühtlustab tehas müügihindu tervele Euroopale.

Artikkel jätkub pärast reklaami

ASi Kia Auto juhatuse esimees Jaak Heinola pidas võimalikuks, et autode hind võib tõusta umbes 10 000 krooni võrra, kuid seda mitte niivõrd tollimaksudest, kuivõrd kvaliteedinäitajate paranemisest tingituna. Seega, kui praegu maksab bensiinimootoriga Kia Sorento 269 000 krooni, siis tuleva aasta maist võib selle auto hind olla ligi 279 000 krooni. Heinola sõnul ei saa ühe auto hind lihtsalt niisama tõusta, sest arvestama peab ka konkureerivate autode hindu. ?See ei ole mitte maaletooja, vaid ka tootjatehase probleem,? märkis ta. ?Kui tootja tahab sel turul edasi tegutseda, peab ta leidma kompromissi.?
ASi Korea Auto müügidirektor Gennadi Karine oli kindel, et importtollid Hyundaide hindu ei mõjuta. ?Meie maksame muidugi kõik oma maksud, aga kui tootjatehas tahab siin turul edasi müüa, siis ta kompenseerib selle.?
Sama meelt oli ka Tartu Ülikooli Juhtimise ja Turunduse Instituudi juhataja ja rahvusvahelise ettevõtluse korraline professor Urmas Varblane, kes pidas Kagu-Aasia autotootjatele rakenduvatest tollidest tingitud hinnatõusu tootjatehase mureks.
Samas juhtis Varblane tähelepanu sellele, et Jaapani ja Korea autodest rängemini mõjutavad imporditollid Vene autotootjat Avto VAZi, kelle toodetud Ladale rakenduvad kõrgemad tollid kui näiteks Jaapani autodele. ?Venemaa ei ole WTO liige ja mitte-WTO-liikmetele on Euroopa Liidus kõrgemad tollid,? selgitas Varblane.
Vene Ladadele rakenduv toll on 29 protsenti, samas kui Jaapani Mazdade toll on vaid 10 protsenti.
Lada Eesti ASi juhatuse esimehe Tiido Jakobsoni sõnul ei ole nad tootjaga importtollide probleemi veel arutanud. Kuna Eesti turg on hinnatundlik, siis ei saa siin hinda ka eriti tõsta, tõdes ta.
Kui võrrelda aga Eestis turul müüdava Lada hinda Soome turul müüdavaga, siis vahe on 5000 eurot: Eestis saab sama auto kätte 6000 euroga, kuid Soomes tuleb tema eest välja käia 11 000 eurot.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    1 k 17 p 14 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele