• OMX Baltic0,47%300,39
  • OMX Riga−0,03%888,78
  • OMX Tallinn0,34%2 065,56
  • OMX Vilnius0,31%1 207,37
  • S&P 5000,14%6 268,56
  • DOW 300,2%44 459,65
  • Nasdaq 0,27%20 640,33
  • FTSE 1000,64%8 998,06
  • Nikkei 2250,12%39 506,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%91,07
  • OMX Baltic0,47%300,39
  • OMX Riga−0,03%888,78
  • OMX Tallinn0,34%2 065,56
  • OMX Vilnius0,31%1 207,37
  • S&P 5000,14%6 268,56
  • DOW 300,2%44 459,65
  • Nasdaq 0,27%20 640,33
  • FTSE 1000,64%8 998,06
  • Nikkei 2250,12%39 506,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%91,07
  • 14.03.03, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kiirrong peab olema kiirrong

Mõistuse ja raudtee vahelisest suhetest on kõnekäände loodud, vahel tunduvad nad tõelegi vastavat. Paraku on Eestis valitsevaks poliitikaks ikka olnud mitte püüe üritada mõelda, kuidas reisijatevedu raudteel võimalikult hästi käima panna, vaid pigem on kogu aur kulunud sellele, et võimalikult veenvalt üritada tõestada, et Eesti on inimeste vedamiseks rauast teed mööda liiga väike. Perspektiivseimaks ja odavaimaks peetakse meile maanteetransporti. Totruse tipp oli muidugi ühe kunagise teedeministri hoogtöine teedeehitus Kagu-Eesti lumistes metsades.
Mulle meeldib rongiga sõita. Üksvahe pidasin seda sõiduriista isegi parimaks asjapuuks, millega punktist A punkti B liikuda. Punktid olid põhiliselt Tallinn ja Tartu. Rong on mugav ? avar, valge, saab ringi liikuda, ei pea mitu tundi ühes asendis olema, saab tamburis suitsu teha, WC olemas.
Lugesin sel nädalal Postimehest, et läinudaasta lõpul käima lükatud Tallinn?Tartu kiirrong vihub kahe linna vahet pooltühjana, täituvus vaid 40. Milles asi, kõik peaks ju korras olema? Ent pole. Põhjus lihtne. Eesti rongiliikluses tegelikult kiirronge pole. Rong on rong siis kui ta kaks-kolmsada kilomeetrit tunnis sõidab. Tallinna?Tartu otsa teeb praegune nn kiirrong 2,5 tunniga, veel hiljaaegu oli seda vahet võimalik sõita ka 4 tundi. Seega selge, et kel kiire ja kel autot istumise all pole, kasutab ühest linnast teise jõudmiseks praegu bussi.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kui eelpool loetletud eelistele lisanduks rongi puhul ka kiirus, ei oleks bussitranspordil talle enam vastast. Kui Tallinna?Tartu vahe saaks katta pooleteise tunniga (mis polegi väga võimatu, Balti Ekspress sõitis 2 tundi), teeks see võimalikuks näiteks Tartust Tallinnas (või ka vastupidi) tööl käimise. See aga muudaks Eesti elu juba oluliselt.
Kiirrongist peab saama kiirrong. Mõnevõrra investeeringuid see ehk tahab. Ent toob topelt tagasi.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 2 p 2 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele