• OMX Baltic−0,17%299,54
  • OMX Riga−0,12%888,37
  • OMX Tallinn0,11%2 063,48
  • OMX Vilnius−0,02%1 207,48
  • S&P 5000,01%6 244,09
  • DOW 300,07%44 055,75
  • Nasdaq −0,01%20 674,74
  • FTSE 1000,22%8 958,29
  • Nikkei 225−0,04%39 663,4
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%90,5
  • OMX Baltic−0,17%299,54
  • OMX Riga−0,12%888,37
  • OMX Tallinn0,11%2 063,48
  • OMX Vilnius−0,02%1 207,48
  • S&P 5000,01%6 244,09
  • DOW 300,07%44 055,75
  • Nasdaq −0,01%20 674,74
  • FTSE 1000,22%8 958,29
  • Nikkei 225−0,04%39 663,4
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%90,5
  • 01.04.03, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Grillkojad vallutavad Euroopa

Kui kalender veel talvekuid näitas, töötasid Arctic Eesti enam kui 15 töötajat juba suvise ajakava järgi. Tegevjuhi Jaan Põldsepa ütlust mööda tingis selle eelmisel aastal laienenud turg Saksamaal ning uued turud Inglismaal ja Prantsusmaal.
Idee toota puidust grillkodade detaile tuli Soomes tegutsenud Arctic Finland House Ltd poolt. Esimestena läksid Koerust teele katused, tasapisi lisandusid ühele töötajale teised ja hakati valmistama ka ülejäänud kojaosasid.
Põldsepp tunnistab, et lehtlate ja grillkodade täielikku valmistamist ja iseseisvat turustamist polnud omanikud ettevõtte käivitamisel ette näinud. Arctic Eesti OÜ oli kavandatud töötama nullkasumiga, kuid siinsed inimesed sellise variandiga nõus ei olnud. ?Üle-eelmise aasta lõpul hakati uusi tooteid arendama ja nüüd valmistame kuni kümmet mudelit grillkodasid ja lehtlaid,? ütleb Põldsepp.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Toodetes kasutatav höövelmaterjal on viimistlemata, mida ettevõte reklaamib kui looduslähedust. Tegelikult on põhjus proosaline. ?Immutamine ja värvimine tekitaks lisakulusid ning selleks peaks olema suur tehas. Ja ega keegi suuda arvata kliendi tahetud värvitooni,? selgitab Põldsepp.
Kliendil on võimalik valida, kas ta ostab vaid koja, lisaks ka paigalduse või koja koos lisatarvikutega. ?Lisaks pakume grillahju, suitsukogujat, puidust suveniire ja põdranahku. Kõik muu peale nahkade on eestimaine,? räägib Põldsepp. Mõni aeg tagasi toodi nn lapi suveniirid Põhja-Soomest. ?Hakkasime jälgi ajama, kes neid teeb, ja selgus, et Lääne- ja Saaremaa mehed nikerdavad kadakast taldrikuid, kopsikuid, mida seni Soomes jaapanlastele suure eduga lapi suveniiride pähe müüdi,? meenutab ta.
Sae- ja höövelmaterjali hangivad tootjale suurimate partneritena Imavere, Paikuse ja Näpi saeveski, Toftan, Tapa Mill, Rait Tartust. Põldsepa arvates teevad paljud ettevõtted sellega vea, kui tahavad teha kõik ise.
?Et toota, ostetakse saekaater, siis on vaja kuivatit, head höövlit ja mehi. Kaugel siis ka võlad,? märgib ta. Kuna töölised tegelevad ainult toodangu valmistamisega, siis on ka käive ühe töötaja kohta üle miljoni krooni aastas, mis on Põldsepa arvates hea näitaja.
Turu leidmiseks tuleb Põldsepa ütlust mööda käia usinasti messidel ja näitustel end tutvustamas. Eestist Põldsepp konkurente ei karda.
Tootmisjuht Madis Kuhhi sõnul läheb nädalas tehasest välja kaks koormat, igasse mahub 12 maja. Suvekuudel tõuseb maht kuni nelja koormani nädalas.
Kuhhi lisab, et enamik toodangust läheb piiri taha. ?Esimestel tegevusaastatel üritasime ka Eestisse müüa, kuid välismaa ostjale taskukohane hind pole seda mitte eestlasele,? nendib Kuhhi.
Praegu on tootmise all kaks hoonet, millest üks on suvekuudel kasutatav. ?Uue, märtsis avatud tehasega saime pinda üle kolmandiku rohkem, juurde võtame ka viis-kuus töölist,? selgitab ta.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Naisi tootmisruumides ei näe, sest töö on füüsiliselt raske. Palka saavad töömehed suvel 9000?10 000 krooni piires, talvel keskmiselt 5000 krooni kuus.
Firma oli eelmisel aastal Äripäeva Eesti ettevõtete TOP 100 põhjal Lääne-Virumaa ettevõtete seas 13. kohal. ?Kasum vähenes, sest uue tehase käivitamine võttis käibevahendeid ära ja käibe kasv oli suhteliselt väike,? selgitab ta. ?Seevastu jagasime ettevõtte toimimise näitajate järgi kolmandat kuni viiendat kohta.?
Rein Rebas
Paide soojusettevõtte Pogi juhataja
Grillkoja ost oli abikaasa valik. Ta nägi kuskil näitusel firma toodangut tutvustavaid voldikuid. Mina olen valikuga igati rahul ? tähtis on, et koda peaks vihma ja tuult ning seal oleks istuda.
Suvel kasutame grillkoda üsna tihti. Minu teada tehakse ka Aegviidus palkmaju, aga seal tehtav ei oleks meile sobinud. Ostsime koja koos lisavarustusega, kuhu kuuluvad grillahi ja vajalikud tarvikud. Ainult põdranahku ma ei tahtnud, sest mulle loomanahad ei meeldi. Ise ma poleks sellist koda küll ehitanud, lihtsam oli osta.
Autor: Signe Kalberg

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 0 p 15 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele