• OMX Baltic0,06%298,97
  • OMX Riga−0,21%889,03
  • OMX Tallinn0,18%2 058,65
  • OMX Vilnius−0,02%1 203,64
  • S&P 500−0,33%6 259,75
  • DOW 30−0,63%44 371,51
  • Nasdaq −0,22%20 585,53
  • FTSE 100−0,38%8 941,12
  • Nikkei 225−0,25%39 469,72
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%91,25
  • OMX Baltic0,06%298,97
  • OMX Riga−0,21%889,03
  • OMX Tallinn0,18%2 058,65
  • OMX Vilnius−0,02%1 203,64
  • S&P 500−0,33%6 259,75
  • DOW 30−0,63%44 371,51
  • Nasdaq −0,22%20 585,53
  • FTSE 100−0,38%8 941,12
  • Nikkei 225−0,25%39 469,72
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%91,25
  • 07.05.03, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Teetööd kulutavad suvel sõiduaega

Sel aastal on tee-ehitustööde põhirõhk Tallinnast Narva ja Pärnusse viivatel teedel ehk Via Baltica teisel etapil.
Tallinnast Pärnusse sõitjad peavad suvel olema valmis sõidu pikenemisega 40 minuti võrra. Maanteeamet soovitab võimalusel sõita Rapla kaudu.
Narva teel sõitjad peavad arvestama sõidu pikenemisega ühe tunni võrra. Pudelikaelaks kujuneb tõenäoliselt piiriäärne Jõhvi?Narva teelõik, kus ehitustööd on plaanitud täies ulatuses ja pole võimalusi suunata liiklus ümbersõiduks kõrvalteele.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Piirist piirini ehk Ikla?Tallinna?Narva teel renoveeritakse kahe aasta jooksul kokku 120 kilomeetrit ja see läheb maksma 400 miljonit krooni. Sellest 75 protsenti on Euroopa Liidu toetus.
Ehitustööde alguse ja lõpu kuupäev ei ole veel teada, sest lõppemata on ehitajate leidmise konkursid.
Tallinna?Tartu teel võib ühest linnast teise jõudmine võtta kuni pool tundi rohkem aega hoolimata sellest, et käesoleval aastal pole planeeritud ulatuslikke ehitustöid. Taastamisele läheb kuue kilomeetri pikkune lõik Ussisool, kus on tekkinud pikiroopad.
Ulatuslikud tee-ehitustööd algavad 12. mail Tartust lõuna pool Võrru viival teel ja kestavad 31. juulini. Maanteeamet soovitab sõita Võrru läbi Põlva, mis pikendab teekonda vaid 5 kilomeetri võrra.
Võru tee ehitamiseks võitis 129 miljoni kroonise tellimuse konsortsium, mis koosneb neljast ettevõttest Tref, Talter, Aspi ja Teede REV-2. Viimane on ka peatöövõtja.
Maanteeameti peadirektori asetäitja Koit Tsefelsi ütlust mööda on maanteeamet sõlminud teedeehitajatega kokkulepped, et mõjuva põhjuseta ei tohi piirata kiirust väiksemaks kui 50 kilomeetrit tunnis reede ja pühapäeva pärastlõunatel ning jaanipäeval. ?Maksumaksjale tähendab see tee-ehituse kallinemist,? ütles Tsefels.
Möödunud aastast saati on Eesti teedeehitusse kaasatud varasemast oluliselt rohkem välismaiseid toetusi ja laenuraha. Võrreldes 2001. aastaga on sel aastal investeeringud teedeehitusse kahekordistunud.
2001. aastal ehitati ja parandati Eestis teid 777 miljoni krooni eest, 2003. aastal on see summa 1,5 miljardit krooni.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Välismaine raha kulub sihtotstarbeliselt rahvusvahelise tähtsusega teede remondiks ja välismaise rahastamise oluline osa on Eesti riigi poolne kaasrahastamine.
?Halvemasse olukorda jäävad kõrvalteed,? ütles majandus- ja kommunikatsiooniminister Meelis Atonen.
Viimastel aastatel on kahekordistunud riigieelarvest teede ehitamisele kuluv raha. Kui 2001. aastal eraldati riigieelarvest 197 mln krooni, siis 2003. aastal on see 406 mln krooni.
?Kujutan ette, kuidas sügisel puhkeb vaidlus, et anda teede ehitamise asemel raha ajudele,? ütles Meelis Atonen. ?Ajudele on ka asfalti vaja.?

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 3 p 2 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele