• OMX Baltic0,47%300,39
  • OMX Riga−0,03%888,78
  • OMX Tallinn0,34%2 065,56
  • OMX Vilnius0,31%1 207,37
  • S&P 5000,14%6 268,56
  • DOW 300,2%44 459,65
  • Nasdaq 0,27%20 640,33
  • FTSE 1000,64%8 998,06
  • Nikkei 2250,12%39 507,28
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%91,06
  • OMX Baltic0,47%300,39
  • OMX Riga−0,03%888,78
  • OMX Tallinn0,34%2 065,56
  • OMX Vilnius0,31%1 207,37
  • S&P 5000,14%6 268,56
  • DOW 300,2%44 459,65
  • Nasdaq 0,27%20 640,33
  • FTSE 1000,64%8 998,06
  • Nikkei 2250,12%39 507,28
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%91,06
  • 13.05.03, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Nutikas kingitus aitab paremini eristuda konkurentidest

Iga päev puutume me kokku klientidega, kes küsivad, et kas meil on mingit uut pastakat või kruusi või T-särki, sest vanad on juba ära tüüdanud.
Kuidas üldse inimene enam tänasel päeval uue ja vana mudeli vahel vahet teeb? Üks tootja annab kollektsiooni 30?100 erineva mudeliga, teine samuti, kolmaski, ja nii igal aastal. Kuidas teha vahet vana ja uue vahel ? pastakas ikka pastakas, kruus ikka kruus jne.
Tegelikult, kui küsitakse midagi uut, siis mõeldakse sellega tavaliselt midagi sellist, mis pälviks inimese tähelepanu ja jõuaks teadvusesse mingi emotsiooni tekitamise kaudu, kuid seda ei saavuta ainult füüsilise tootega. Kuigi juba ammu ei müüda ainult pastakat, kruusi või särki, vaid reklaamipinda ühes kommunikatsioonikanalis, oleme oma turundussõnumi originaalsuse ning erilisuse eest vastutuse asetanud kingituste tootjatele.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Hea näide, kuidas kasutati ?tavalist? kingitust andmaks edasi sügavama mõttega turundussõnumit, on Tele2 paari aasta tagune sügis-talvine kampaania, kus kasutati lihtsaid jääkraabitsaid autoklaaside puhastamiseks. Ühenduslüli jääkraabitsa ja internetiühenduse vahele loodi pealetrükitud sõnumiga, mis oli samuti lihtne ja lakooniline: ?Selgem visioon. Tele2?
Või nt Saku Õlletehase Saku Originaal Lighti kaubamärgi lansseerimise kampaaniaks tehtud kingitus. Valiti välja pehme plastmasskorpuses mõõdulint, mis oli hinnalt odav ja täiesti ?tavaline?. Sõnum, millega ühendati õlu ja mõõdulint, oli: ?Vähem kaloreid. Saku Originaal Light.?
Selliseid näiteid, kus energia suunatakse sõnumi väljatöötamisele, mitte erinevatelt reklaamkingituste tarnijatelt hinnapakkumiste võtmisele ja nende võrdlemisele, on veel.
Turundussõnumiks võib olla kas mingi huvitav tootega seotud lause, värss vm. Selle reklaamkingituse sõnumiga varustamine on võtmeküsimus kampaania eesmärkide saavutamisel ja eelistatumaks peaksidki saama need reklaamkingipakkujad, kes suudavad pakkuda mõlemat ? kinki ja slogan?it.
Eduka slogan?i väljatöötamise aluseks on kolmas mittefüüsiline komponent ? koostöö kliendiga. Teisisõnu, istutakse kliendiga koos ühise laua taha ja samastatakse ennast kliendi ees seisva probleemiga.
Peamine viga, mida kingituste müügi juures tihti tehakse on see, et ei tunta seda situatsiooni ja strateegiat, mille jaoks peaks pakkuma sobivaid ?relvi?. Koostöö kliendiga peaks aitama leida turundusstrateegiaga sobivad reklaamivahendid ja -sõnumid.
Neljas mittefüüsiline komponent on tehnoloogia ? erinevad sümboolika pealekandmise võimalused, mis muudavad füüsilise toote erinevaks teistest sarnastest artiklitest. Püsipartner on see, kes peab aitama leida ja soovitama tootele sobiva hinna ja kvaliteediga võimalusi, tundes kliendi vajadusi ja tema eripära. Samuti informeerima tehnoloogilistest uuendustest.
Viies komponent on kinkimise situatiivsus. Raske on näidata selle tähtsust, kuid a priori võib väita, et see on väga tähtis, sest see, kuidas kinki kasutada, määrab olulisel määral selle eesmärgi saavutamise võime. Kingitus ja selle nutikas kasutamine (kinkimine, saatmine jne) võimaldavad näiteks eristuda ja läbi murda sellest müügiesindajate vastu suunatud ignorantsuseseinast, sest kes ei sooviks koos töötada nutikate ja leidlike inimestega.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kuuendaks komponendiks on toodete füüsiline kohalolu, sest tihti tuleb ette situatsioone, kus kingitus on vaja välja jagada paari päeva jooksul. Sellele probleemile on lahenduseks hankijapoolne valmisolek hoida teatud kaubagruppe ja tooteid laos.
Kuna juba ammu ei müüda ainult pastakat või kruusi, vaid reklaamipinda ühes kommunikatsioonikanalis, siis tuleb meeles pidada, et reklaamkingituse valimine ja teostamine ei piirdu pelgalt kataloogi lappamisega ja võimalikult ?uue? toote väljavalimisega,
Autor: Riho Vaher

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 2 p 3 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele