• OMX Baltic0,06%298,97
  • OMX Riga−0,21%889,03
  • OMX Tallinn0,18%2 058,65
  • OMX Vilnius−0,02%1 203,64
  • S&P 500−0,33%6 259,75
  • DOW 30−0,63%44 371,51
  • Nasdaq −0,22%20 585,53
  • FTSE 100−0,38%8 941,12
  • Nikkei 225−0,19%39 569,68
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%91,25
  • OMX Baltic0,06%298,97
  • OMX Riga−0,21%889,03
  • OMX Tallinn0,18%2 058,65
  • OMX Vilnius−0,02%1 203,64
  • S&P 500−0,33%6 259,75
  • DOW 30−0,63%44 371,51
  • Nasdaq −0,22%20 585,53
  • FTSE 100−0,38%8 941,12
  • Nikkei 225−0,19%39 569,68
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%91,25
  • 21.05.03, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Transpordi ABC

Sobib kaupade transpordiks, mille puhul on oluline lühike tarneaeg ja minimaalne laovaruMahu ja kaalu suhe lennutranspordis: 1 m3 = 167 kilogrammiKütuse ja riski lisatasude suurus võib sageli muutudaLennusaatelehe (Air Waybill) number esitatakse kujul 000-0000 000, kus kolm esimest numbrit tähistavad lennukompaniidLennusaadetise puhul on vedaja vastutus kuni 20 USD ehk umbes 280 krooni brutokilogrammi kohta

Artikkel jätkub pärast reklaami

Sobib suurte kaubakoguste transportimiseks eelkõige väljaspool Euroopat ja juhul, kui oluline on madal ühikukulumahu ja kaalu suhe meretranspordis: 1 m3 = 1000 kilogrammimereveo saatelehe (Bill of Lading) originaaldokumendi valdaja on kauba valdajameretranspordi puhul on vedaja vastutus kuni 2 SDRi ehk umbes 40 krooni brutokilogrammi kohta

Artikkel jätkub pärast reklaami

Sobib kaupade transportimiseks Euroopas, kui kogus on suur ja oluline on madal ühikukuluMahu ja kaalu suhe autotranspordis: 1 m3 = 333 kilogrammi1 EUR-alus = 740 kilogrammi, 1 FIN-alus = 925 kilogrammi, 1 LM (laadimismeeter) = 1850 kilogrammitreileri mõõtmed ? pikkus 13,6 laius 2,45, kõrgus 2,5?2,6 meetrittreiler mahutab tavaliselt 32 EUR-alust või 26 FIN-alustautosaadetiste puhul on vedaja vastutus kuni 8,33 SDRi ehk umbes 163 krooni brutokilogrammi kohta

Artikkel jätkub pärast reklaami

Allikas: Balti Logistika OÜ

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 4 p 4 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele