• OMX Baltic0,06%298,97
  • OMX Riga−0,21%889,03
  • OMX Tallinn0,18%2 058,65
  • OMX Vilnius−0,02%1 203,64
  • S&P 500−0,27%6 263,49
  • DOW 30−0,63%44 370,87
  • Nasdaq −0,03%20 624,06
  • FTSE 100−0,38%8 941,12
  • Nikkei 225−0,19%39 569,68
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%91,28
  • OMX Baltic0,06%298,97
  • OMX Riga−0,21%889,03
  • OMX Tallinn0,18%2 058,65
  • OMX Vilnius−0,02%1 203,64
  • S&P 500−0,27%6 263,49
  • DOW 30−0,63%44 370,87
  • Nasdaq −0,03%20 624,06
  • FTSE 100−0,38%8 941,12
  • Nikkei 225−0,19%39 569,68
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%91,28
  • 30.05.03, 09:11
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

EPL: Eesti ehitab poilaeva jäälõhkujaks

Soome ja Eesti koostöös ehitatakse 2004. aastaks veeteede ameti 43 meetri pikkune poilaev Eva-316 ümber naftatõrjefunktsiooniga jäälõhkujaks.
'Mere keskkonna ohutuse seisukohalt on sellist laeva Eestile väga vaja. Praegu meil sellist ei ole. Pärast ümberehitamist sobib laev nii poi- ja keskkonnakaitse laevaks kui ka madalsüvisega jäälõhkujaks,? ütles veeteede ameti direktori asetäitja Arvo Veskimets Eesti Päevalehele.
Soomlastel õnnestus samasuguse laeva ümberehitamine ja see läks maksma kuus miljonit eurot. Käesoleva aasta lisaeelarve projektis on laeva ümberehitamiseks 20 miljonit krooni. Tööde kogumaksumus on aga 4,83 miljonit eurot ehk 75,6 miljonit krooni, millest Soome annab 1,5 miljonit eurot ehk 23,475 miljonit krooni.
Ümber ehitatakse Soomest 1995. aastal ostetud poilaev nimega Lonna, praeguse nimega Eva-316. Laeva kere pikendatakse 8 meetri võrra, laeva nina kalle muudetakse 20kraadiseks ning 1605 kW mootori asemele pannakse kaks 2200 kW mootorit. Keskossa lisatakse reostuse kogumise seadmed ja ahtrisse pukseerimisseadmed.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Pärast ümberehitust saab laev endale 1A Super jääklassi ja sobib kuni meetri paksust jääd lõhkuma. Tänu madalale, 3,8meetrisele süvisele sobib laev hästi talvisele Pärnu lahele.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 5 p 14 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele