• OMX Baltic−0,25%295,41
  • OMX Riga0,58%906,65
  • OMX Tallinn−0,24%2 036
  • OMX Vilnius−0,04%1 201,36
  • S&P 500−0,12%6 362,9
  • DOW 30−0,38%44 461,28
  • Nasdaq 0,15%21 129,67
  • FTSE 1000,01%9 136,94
  • Nikkei 225−0,05%40 654,7
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,81
  • OMX Baltic−0,25%295,41
  • OMX Riga0,58%906,65
  • OMX Tallinn−0,24%2 036
  • OMX Vilnius−0,04%1 201,36
  • S&P 500−0,12%6 362,9
  • DOW 30−0,38%44 461,28
  • Nasdaq 0,15%21 129,67
  • FTSE 1000,01%9 136,94
  • Nikkei 225−0,05%40 654,7
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,81
  • 13.06.03, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kaskokindlustuse sõlmimisel tasub olla valvas

Need, kes pärast liisinguperioodi lõppemist loobuvad raha kokkuhoiu mõttes sõidukikindlustusest, võivad pärast süüdlasena liiklusõnnetusse sattumist jääda pikaks ajaks sunniviisiliselt ühistranspordi kasutajaks ja rahaline kulu osutub oluliselt suuremaks kui esialgne kokkuhoid. Kindlustatud auto omanik aga, kui ta just kedagi meelega ei ramminud ega juhtinud autot joobeseisundis, saab juhtunusse märksa rahulikumalt suhtuda.
Sõidukikindlustus täiendab vabatahtliku kindlustusliigina kohustuslikku liikluskindlustust, hüvitades kindlustatud sõiduki sellise kahjustumise või ka kaotsimineku, mida ei hüvitata liikluskindlustuse seaduse järgi. Sõidukikindlustuse lepingu kohaselt hüvitatavad tüüpkahjud on sõiduki kahjustumine liiklusõnnetuse tagajärjel, kui süüdlaseks osutub sõidukit juhtinud isik ise; sõiduki süttimine ja süütamine; sõiduki või selle osade vargus jms. Enamikus sõidukikindlustusjuhtumeis on otseselt või kaudselt süüdi sõidukit kasutav inimene ise. Sagedasti valib juht kiiruse, mis ei vasta tema sõiduoskusele ja/või teeoludele, harvemini veab alt tehnika. Kiires elutempos sõlmitakse aga kindlustusleping sageli kiirustades ja süvenemata. Huvi hakatakse selle sisu vastu tundma alles pärast kahjujuhtumi toimumist. Siis võib vahel kindlustushüvitise saamine takerduda selle taha, et pole õigel ajal lepingusse süvenetud.
Tulevane kindlustusvõtja peaks sõidukikindlustuse lepingu sõlmimisel kindlasti pöörama tähelepanu järgmistele asjaoludele:

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kõik poliisile kantud andmed, sealhulgas kindlustusvõtja kontaktandmed, peavad olema õiged. Veenduge, et kindlustustehnilised suurused, nagu omavastutus, kindlustussumma jms, on täpselt sellised, nagu eelnevalt kokku lepitud. Tutvuge põhjalikult just teile koostatud kirjaliku kindlustuspakkumusega, mille saate kindlustusseltsi müügiesindajalt. Kindlustuslepingu sõlmimisel kantakse vajalikud andmed pakkumuselt poliisile.
Kindlustuspoliisil on viide kindlustuslepingu osaks olevatele kindlustustingimustele, mis vahel on trükitud poliisi pöördele. Olge kindlad, et kindlustustingimuste vorminumber poliisil ühtib teile üleantavate kindlustustingimuste numbriga. Kui kindlustuslepingujärgseid suhteid reguleerivad lisaks kindlustusliigi eritingimustele (näiteks sõidukikindlustuse tingimused) üldised (kehtivad mitmele kindlustusliigile) kindlustustingimused, annab kindlustusandja esindaja teile ka need. Oluline on teada, et lisaks kindlustustingimustele reguleerib kindlustusvõtja ja kindlustusandja vahelisi suhteid võlaõigusseadus. Mis kõige olulisem ? lugege kindlustustingimusi tingimata enne kindlustuslepingu sõlmimist. Kui miski jääb selgusetuks, on kindlustusandja kohustatud andma lisaselgitusi.
Kindlustuslepingu kehtivuse üheks tingimuseks on, et kindlustusmaksed tasutakse tähtaegselt.
Paljudel juhtudel vaatab kindlustusandja esindaja sõiduki enne sõidukikindlustuslepingu sõlmimist üle. Kontrollitakse ärandamisvastaseid seadmeid, märgitakse üles vigastused ja pannakse kirja kindlustamisele kuuluv lisavarustus. Kindlustuspoliisile märgitakse ka see lisavarustus, mida klient soovib kindlustada ja mida kindlustusandja on nõus kindlustama.
Autor: Lauri Kutsar

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    1 k 17 p 7 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele