Kui soovite välismaalt interneti vahendusel tellitud kaubast kestvat rõõmu tunda, tuleks tähele panna ka mõningaid riskifaktoreid. Järgnev kehtib tarbijamüügi korral ehk juhtudel, kui ostjaks on füüsiline isik, kes kasutab kaupu ja teenuseid isiklikeks vajadusteks.
Oluline on tuvastada, kes on kauba või teenuse müüja/pakkuja ? kui Euroopa Liidu riikide ettevõtete suhtes kehtivatel seadustel on Eesti õigusega palju ühist, siis ostu sooritamisel Hondurases või Kongos registreeritud ettevõttelt võivad õiguslikud garantiid olla hoopis teistsugused. Märk tarbijasõbralikkusest on veebilehel esitatav kontaktinfo ning tasuta infonumber.
Ostke alles siis, kui olete kindel, et teil on kauba või teenuse kohta piisavalt infot. Kui mujalt tellimise põhjuseks on vaid hinnavahe, võite tootega tutvuda kohalikes poodides ning seejärel tellimuse esitada. Samas peavad vähemalt Euroopa Liidu liikmesriikides registreeritud ettevõtted andma tarbijale enne lepingu sõlmimist selget ja ühemõttelist teavet. Nii peaks tarbijale olema kättesaadav müüja nimi, postiaadress ja sidevahendi number, kuhu probleemide puhul saab pöörduda, samuti kauba tagastamise ning garantii tingimused.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Leheküljel peaks kirjas olema ka see, kui kaua aega võtab kauba kohalejõudmine ja soovi korral kauba tagastamine, kes kannab tagastamiskulud ning milliste riikide seadused tehingu suhtes kehtivad.
Samuti tuleks hoolsalt jälgida, mis on ostutehingu lõppsumma, sest lisaks toote hinnale võivad lisanduda postitamise kulud, maksud jms. Probleeme võib tekitada ka garantiiremont toodetele, mille importijat või tootja esindajat Eestis pole.
Tuleb arvestada, et kõik teenindajad ei kasuta turvalisi maksevõimalusi või on pakutavad maksevõimalused siinsele tellijale kättesaamatud või kulukad. Väiksema käibega ettevõtted hoiavad kokku ka maksete turvalisuse arvel.
Autor: Eneken Tikk