Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Turundusjuhi hinnang tööle erineb juhi omast

    Turundusnõukoda viis märtsis läbi uuringu, et selgitada, mida ootavad Eesti juhid turunduselt, oma turunduspartnereilt ja kuidas tulemusi mõõdetakse.
    Ettevõtete juhid hindavad oma turundusmeeskonna tööd peamiselt käibe kasvu (52 vastustest) järgi. Väga oluline kriteerium on loomulikult ka kasum. Turundusmõõdikuna paigutus kasumi kasv (41) teisele ja kasumi suurus (35) kolmandale positsioonile. Nende parameetrite alusel võib järeldada, et turundustööst oodatakse firmale eelkõige kasumlikkuse kasvu mootorit.
    Turundusjuhtide hinnangud erinesid firmajuhtide antud hinnangutest. Võrdselt hinnati kõige tähtsamaks käibe kasvu ja kaubamärgi tuntuse parameetrit (46). Kolmanda mõõdikuna toodi välja käibe suurus (36).
    Ettevõtte juhid ja turundusjuhid tähtsustavad erinevalt kaubamärgi tuntust. Turundusjuhid peavad seda kõige olulisemaks kriteeriumiks turunduse hindamisel, ettevõtte juhid alles tähtsuselt neljandaks. Kui Eesti turundusjuhid suudavad firmajuhtidele näidata, kuidas kaubamärgi tuntus aitab kasumit kasvatada, leitakse ilmselt ühine keel turunduse hindamisel.
    Küsiti ka seda, kas turundusmeeskonna palk sõltub kriteeriumitest, mille järgi hinnatakse turunduse edukust ettevõttest. Sellele küsimusele vastas 32 turundusjuhtidest eitavalt. Seega on turundusinimeste personaalsel motiveerimisel, kus töötasu lähtuks firma turundusmõõdikutest, veel arenguruumi.
    Turunduspartnerite puhul hindasid nii firmajuhid kui ka turundusjuhid kõige tähtsamateks kriteeriumiteks teenuse kvaliteeti ja usaldusväärsust. Tagavad ju need kriteeriumid tegelikult ka pikaajalise eduka koostöö ja rahulolu. Erinevus firmajuhtide ja turundusjuhtide ootustes ilmnes kolmanda kriteeriumi puhul.
    Juhtide jaoks oli tähtsuselt kolmandaks kriteeriumiks kiirus ja paindlikkus. Turundusjuhid pidasid tähtsuselt kolmandaks innovaatilisust. Eks see seletub ka sellega, et turundusjuhtidelt oodatakse pidavalt uusi asju, seetõttu on ka nende ootustes innovaatilisus olulisemal kohal kui partneri kiirus ja paindlikkus.
    Kindlasti on pakkujate jaoks positiivne eelkõige see, et hind pole oluline. Turul valitseb pigem suhtumine: kui on hea teenus, ollakse valmis selle eest ka maksma.
    Kindlasti on oluline teada, millest tuntakse kõige rohkem puudust praeguste partnerite juures. Selle vastuse puhul oli kõige olulisem probleem kliendi tegevusspetsiifika vähene tundmine. Üks selge põhjus on selles, et üks turunduspartner ei saa ju osutada teenust mitmele samas valdkonnas tegutsevale ettevõttele. Seetõttu on ka reeglina klientide tegevusspetsiifika tundmine nõrk. Teisalt saab kliendi tegevusspetsiifika selgeks pikaajalise koostööga.
    Seda on näha ka edukate agentuuride puhul: klientidega pikaajalist koostööd tehes suudetakse pakkuda kliendispetsiifilist lahendust.
    Positiivsena võib välja tuua, et teisel kohal selle küsimuse vastustes oli väide, et kõik on korras ja praegusel partneril pole viga midagi.
    Eesti turundusmaastik on korrastumas. Firmade hinnangutes on selgelt prioriteetne käibe ja kasumi kasvatamine ning seda oodatakse ka turundajatelt. Ei soovita mõttetult raha kulutada, kui sellest ei tõuse tulu. Vastupidist on Eesti turul eelnevatel aastatel päris palju nähtud.
    Samas ollakse valmis hea teenuse eest maksma head hinda, partneritelt oodatakse kvaliteetset teenust, usaldust ja pikaajalist koostööd.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Inteli aktsia odavnes pärast nõrga prognoosi avaldamist
Tehnoloogiaettevõte Intel avaldas neljapäeval selle aasta esimese kvartali tulemused, mis ületas Wall Streeti ootuseid aktsiakasumi puhul, kuid müügitulu jäi eeldatust väiksemaks.
Tehnoloogiaettevõte Intel avaldas neljapäeval selle aasta esimese kvartali tulemused, mis ületas Wall Streeti ootuseid aktsiakasumi puhul, kuid müügitulu jäi eeldatust väiksemaks.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.