• OMX Baltic0,06%298,97
  • OMX Riga−0,21%889,03
  • OMX Tallinn0,18%2 058,65
  • OMX Vilnius−0,02%1 203,64
  • S&P 500−0,33%6 259,75
  • DOW 30−0,63%44 371,51
  • Nasdaq −0,22%20 585,53
  • FTSE 100−0,38%8 941,12
  • Nikkei 225−0,19%39 569,68
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%91,25
  • OMX Baltic0,06%298,97
  • OMX Riga−0,21%889,03
  • OMX Tallinn0,18%2 058,65
  • OMX Vilnius−0,02%1 203,64
  • S&P 500−0,33%6 259,75
  • DOW 30−0,63%44 371,51
  • Nasdaq −0,22%20 585,53
  • FTSE 100−0,38%8 941,12
  • Nikkei 225−0,19%39 569,68
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%91,25
  • 15.07.03, 11:56
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Abilinnapea testib linnas jalgrattaga liiklemist

Abilinnapea Jüri Ratas alustas täna linnas jalgrattaga liiklemise võimalikkuse testimist. Põhjuseks asjaolu, et jalgrattateede hooldus läheb sügisest linnaosadelt üle kommunaalameti haldusalasse, teatas Raepress.
'Seadsin eesmärgiks kolme päeva jooksul kõik jalgrattateed ning ühtlasi jalgrattal linna äärealadelt kesklinna jõudmise võimalused omal nahal järele proovida,' ütles Jüri Ratas. Täna hommikul saabus ta linnavalitsusse Piritalt, rannapromenaadi, sadamakvartali, Schnelli tiikide ja Toompea kaudu. 'Väga hea oli sõita kuni Tivolini. Nafta tänav on kehv. Ka Paksu Margareta juures oli ebamugav liigelda. Schnelli tiikide juurest läks jälle paremaks,' loetles ta.
Tänase seisuga on kohustatud jalgrattateid hooldama linnaosad oma eelarvest, mis tingib valmisehitatud jalgrattateede erineva taseme. Praeguste kavade kohaselt tuleb märgistatud jalgrattateede hooldamine 1. septembrist kommunaalameti pädevusse. 'Jalgrattaliiklus on muutumas terviknähtuseks ning seepärast tuleb jalgrattateid ka hooldada tervikuna,' rõhutas Ratas.
Abilinnapea sõnul on enesestmõistetav, et jalgrattateede kavandamisel ja ehitamisel tuleb lähtuda nende kasutatavusest. See eeldab peensusteni läbi mõeldud projekti. 'Ilmselt ei ole alati kõiki nüansse arvestatud ning see on andnud põhjust õigustatud kriitikaks,' nentis Ratas.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Jalgrattal ohutu liiklemise ja turvalise parkimise võimalused tuleb tagada ka kesklinnas. 'Peaksime seadma eesmärgiks muuta jalgrattad Tallinna tänavapildis sama sagedaseks ja igapäevaseks nähtuseks nagu Kopenhaagenis või Hollandis,' leidis abilinnapea, 'kuigi selleni on veel väga pikk maa.'
Tänavu on Tallinna linnaeelarves 10 miljonit krooni jalgrattateede ehitamiseks ja projekteerimiseks. Suuri objekte ehitatakse sel aastal kaks. 18. juulil valmib Narva mnt 150 - Mustakivi tee jalgrattatee lõik maksumusega 3 miljonit krooni. Puuduolevale jalgrattatee lõigule Vabaõhumuuseumi teel Merirahu elamurajoonist kuni Kakumäe teeni on riigihange välja kuulutatud, orienteeruvalt läheb see maksma 5 miljonit krooni.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 4 p 21 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele