• OMX Baltic0,06%298,97
  • OMX Riga−0,21%889,03
  • OMX Tallinn0,18%2 058,65
  • OMX Vilnius−0,02%1 203,64
  • S&P 500−0,33%6 259,75
  • DOW 30−0,63%44 371,51
  • Nasdaq −0,22%20 585,53
  • FTSE 100−0,38%8 941,12
  • Nikkei 225−0,19%39 569,68
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%91,25
  • OMX Baltic0,06%298,97
  • OMX Riga−0,21%889,03
  • OMX Tallinn0,18%2 058,65
  • OMX Vilnius−0,02%1 203,64
  • S&P 500−0,33%6 259,75
  • DOW 30−0,63%44 371,51
  • Nasdaq −0,22%20 585,53
  • FTSE 100−0,38%8 941,12
  • Nikkei 225−0,19%39 569,68
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%91,25
  • 26.08.03, 09:03
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

PM: Tallinna ID-kaardi projekt maksab ligi viis miljonit krooni

Märtsis Tallinna ühistranspordis tööle hakkav ID-kaardi kasutamist võimaldav süsteem läheb maksma ligi viis miljonit krooni.
Tallinna linna elektroonse piletisüsteemi leidmiseks korraldatud riigihankel koos EMT ja Ühispangaga võidu pälvinud ASi Sertifitseerimiskeskus juhataja Ain Järv ütles eile Postimehele, et süsteemi töölerakendamine läheb firmadele maksma neli kuni kuus miljonit krooni.
Kuna vastavalt riigihankele saavad firmad endale 4,9 protsenti elektroonse süsteemiga teenitud piletitulust, loodavad ettevõtted süsteemi investeeritud kulud tagasi saada hoogsa piletimüügiga.
Järve sõnul tahavad firmad müüa aastas pileteid vähemalt 53 miljoni krooni eest ehk teenida ligi neljandiku kogu Tallinna piletimüügi prognoositavast tulust, mille suuruseks peaks tänavu kujunema 200 miljonit krooni.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Nii saaksid firmad aastas endale ligi 2,6 miljonit krooni. Linn plaanib kolmeaastase lepingu EMT, Ühispanga ja Sertifitseerimiskeskusega sõlmida lähiajal.
Järv märkis samas, et nende müüdavate piletite hulk sõltub aga otseselt sellest, kui palju muudab linn elektroonse pileti kasutamise soodsamaks võrreldes paberpiletiga.
Tallinn oli ID-kaardiga seotud süsteemist huvitatud põhjusel, et see võimaldab Tallinna elanike registris olevatele inimestele müüa sõidukaarte soodsamalt kui teistele reisijatele. Abilinnapea Toomas Vitsut on seniajani kinnitanud, et linlasele hakkab sõit olema senisest hinnast peaaegu kolmandiku võrra odavam.
Samas saaks linlasele mõeldud soodustust kasutada vaid läbi elektroonilise süsteemi ehk linna toetust sooviv inimene peab kindlasti omama ID-kaarti.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 4 p 4 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele