Märtsis Tallinna ühistranspordis tööle hakkav ID-kaardi kasutamist võimaldav süsteem läheb maksma ligi viis miljonit krooni.
Tallinna linna elektroonse piletisüsteemi leidmiseks korraldatud riigihankel koos EMT ja Ühispangaga võidu pälvinud ASi Sertifitseerimiskeskus juhataja Ain Järv ütles eile Postimehele, et süsteemi töölerakendamine läheb firmadele maksma neli kuni kuus miljonit krooni.
Kuna vastavalt riigihankele saavad firmad endale 4,9 protsenti elektroonse süsteemiga teenitud piletitulust, loodavad ettevõtted süsteemi investeeritud kulud tagasi saada hoogsa piletimüügiga.
Järve sõnul tahavad firmad müüa aastas pileteid vähemalt 53 miljoni krooni eest ehk teenida ligi neljandiku kogu Tallinna piletimüügi prognoositavast tulust, mille suuruseks peaks tänavu kujunema 200 miljonit krooni.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Nii saaksid firmad aastas endale ligi 2,6 miljonit krooni. Linn plaanib kolmeaastase lepingu EMT, Ühispanga ja Sertifitseerimiskeskusega sõlmida lähiajal.
Järv märkis samas, et nende müüdavate piletite hulk sõltub aga otseselt sellest, kui palju muudab linn elektroonse pileti kasutamise soodsamaks võrreldes paberpiletiga.
Tallinn oli ID-kaardiga seotud süsteemist huvitatud põhjusel, et see võimaldab Tallinna elanike registris olevatele inimestele müüa sõidukaarte soodsamalt kui teistele reisijatele. Abilinnapea Toomas Vitsut on seniajani kinnitanud, et linlasele hakkab sõit olema senisest hinnast peaaegu kolmandiku võrra odavam.
Samas saaks linlasele mõeldud soodustust kasutada vaid läbi elektroonilise süsteemi ehk linna toetust sooviv inimene peab kindlasti omama ID-kaarti.