Toyota müüs augustis esimest korda USAs sõidukeid enam kui Detroidi Suurde Kolmikusse kuuluva DaimlerChrysler AG üksus Chrysler.
USA sõidukite (autod ja veokid) müük kasvas augustis aastasel baasil viimase paari aasta kiireimas tempos, kuna helded hinnasoodustused ja paranev majandus on ostjad taas müügisaalidesse meelitanud, kirjutab uudisteagentuur Reuters.
Aastane müügimaht kasvas USAs 19 mln masinani, mis on parim tulemus pärast 2001. aasta oktoobri 21,1 mln suurust numbrit, mil ostupalaviku tekitas terrorijärgne hinnasoodustus.
Augustis ulatus sõidukite müügimaht 1,63 mln ühikuni, jäädes möödunud aasta samale perioodile protsendi võrra alla.
Artikkel jätkub pärast reklaami
?Me arvame, et tarbijate arvates on nende elu veidi paremaks läinud ning samuti jätkusid turul metsikud hinnaalandused,? ütles Chrysler"si <GR#US.DCX> müügi asepresident Gary Dilts.
?Käimasolev tugev hinnasõda ja allahindlused on kindlasti üheks selle (heade müüginäitajate) osaks. Samas on selged signaalid kas sellest, et majanduse paranemine aitab müüki vedada,? ütles General Motorsi <GR#US.GM> tööstussektori analüüsi direktor Paul Ballew.
Kui Chrysler"si ja General Motorsi augusti müügimaht jäi möödunud aasta samale perioodile alla vastavalt 6% ja 1%, siis Fordil <GR#US.F> läks märksa kehvemini.
Autotootja müüs oma Fordi, Lincolni ja Mercury brändi all olevaid mudeleid 13% vähem kui aasta eest. Erinevalt General Motorsist tuli Fordil kolmandas kvartalis oma tootmismahte vähendada. Selles süüdistades autotootja augusti elektrikatkestusi.
Fordi müügianalüüsi direktori sõnul ohjas autotootja rohkem oma allahindlusi kui General Motors ja Chrysler ning lisas, et ootab paremaid tulemusi kohe kui turule tuuakse uued mudelid.
Hoolimata Detroidi Kolmiku keskmisele 4000 dollarisele (58 000 kroonisele) hinnaalandusele sõiduki kohta kaotasid nad turgu välismaa eriti just Jaapani autotootjatele.
Toyota <GR#US.TM> müüs USAs oma Toyota ja Lexuse brändi all olevaid sõidukeid augustis esimest korda ajaloos üle 200 000 ühiku. Kasvu aastaga 11%.
Esimest korda ajaloos ületas Jaapani autotootja sõidukite müügimaht USAs Chrysleri oma, kuna viimase sõiduautode müügimaht kahanes kuuga 29%.
Chrysler"si müügi asepresidendi lubas järelejäänud aasta müüa enam sõidukeid kui Toyota. ?Keegi ei sea küsimuse alla fakti, et Toyota müük liigub USA autode ja veokite turul hetkel tõusujoones. Meie peamine fookus on juhtida oma autode tootmist kasumlikult,? sõnas ta.
Honda kasvatas müüki augustis 11%, Nissani 14% ja Hyundai 6%.