• OMX Baltic0,06%298,97
  • OMX Riga−0,21%889,03
  • OMX Tallinn0,18%2 058,65
  • OMX Vilnius−0,02%1 203,64
  • S&P 500−0,33%6 259,75
  • DOW 30−0,63%44 371,51
  • Nasdaq −0,22%20 585,53
  • FTSE 100−0,38%8 941,12
  • Nikkei 225−0,19%39 569,68
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%91,25
  • OMX Baltic0,06%298,97
  • OMX Riga−0,21%889,03
  • OMX Tallinn0,18%2 058,65
  • OMX Vilnius−0,02%1 203,64
  • S&P 500−0,33%6 259,75
  • DOW 30−0,63%44 371,51
  • Nasdaq −0,22%20 585,53
  • FTSE 100−0,38%8 941,12
  • Nikkei 225−0,19%39 569,68
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%91,25
  • 16.09.03, 18:30
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Riik ei hakka tulevikus liikluskindlustuse hinda kontrollima

Kui riik lubas liikluskindlustuse pealt kindlustusseltsidel seni teenida kuni 4 protsendilist kasumit, siis uue seaduse jõustumisel kaob viimane reegel ära.
Uue seaduse järgi hakkavad liikluskindlustuse tariife reguleerima vaid kindlustusseltsid, ütles Eesti Liikluskindlustuse Fondi juhatuse esimees Mart Jesse. Jesse sõnul töötasid kindlustusseltsid liikluskindlustust müües seni põhimõttel, et kulutused võivad olla kuni 15% ning kasum kuni 4% ning kõik, mis kasumist üle jääb, kantakse riigieelarvesse.
Riigikogu heakskiidu korral tuleva aasta 1. maist jõustuv uus liikluskindlustuse seadus ei näe ette 4 protsendilist kasumilimiiti. Piirangud tühistatakse, kuivõrd toimib normaalne turukonkurents ja kindlustusõigus harmoniseeritakse Euroopa Liidu nõuetega, rääkis Jesse.
Liikluskindlustuse hinnad vabastati osaliselt juba 2001. aasta juunis. Tiheda konkurentsi tõttu olid seltsid möödunud ja ülemöödunud aastal tootega enamasti kahjumis.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Jesse näeb Euroopa Liiduga kaasnevat hinnatõusu ainult kuni 10 protsendi ulatuses. Jesse sõnul võib hinnatõus olla ka väiksem, sest liikluskindlustus on väga hinnatundlik toode.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 3 p 21 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele