Augusti alguses meresõiduameti inspektorite poolt Inglismaal kinni peetud Eesti laeva Gloria meeskond ei nõustu laevalt palgata lahkuma.
Inglise võimud pidasid Gloria kinni tänavu 5. augustil, kui kuivlastilaeval avastati 30 meresõiduohutusalast puudust. Sama laev oli Inglismaal Thames?i jõesadamas arestis olnud ka aprillikuus, kui sellel avastati 24 nõuete mittetäitmist, kirjutab Postimees.
Vaatamata sellele, et laeva meeskonnal polnud käepärast värskeid navigatsioonilisi teadaandeid ning isegi vurrkompass oli rikkis, laskis 38 aastat vana viljalaeva omanik OÜ Timant sellel kuni uue kinnipidamiseni edasi sõita.
Nüüd seisab alus teist kuud sadamas ning meeskond väidab, et neil on alates 1. maist palgad saamata. Kaks meeskonnaliiget kuuest sõitsid omaniku kulul 8. septembril koju, sest ühel lõppes passi kehtivusaeg ja teisel tööleping.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Laeva kapten on G. Poltavski, kelle eesnime ei õnnestunud Postimehel tuvastada. Vene keeles suhtlev kapten saatis rahvusvahelisele transporditöötajate ametiühingu (ITF) Londoni kontorisse kaebekirja, mille ITFi sealne inspektor Keith Jobling Eesti kolleegile Jaanus Kuivale lähetas.
Avaliku kirjana adresseeritud pöördumises kirjeldab kapten Poltavski ennast ja meeskonda kui inimesi, kes on ilma jäetud võimalusest elada väärikalt «selles patuses maailmas».
Kapten kirjutab, et nende lastelt on võetud võimalus saada haridust, ning on oht, et lapsed kukuvad koolipingi taga näljast kokku, «teadmata oma isade saatusest kaugel maal».
ITFi Londoni inspektor Jobling ütles, et laev pole arestitud, vaid kinni peetud, kuni see korda tehakse. ITF pakkus meeskonnale võimalust ametiühingu kulul koju naasta, kuid «vangistatud» eelistavad Inglismaal oma palka oodata.
Jobling ütles, et tal õnnestus laevaomaniku Heldur Suunaga vestelda ning too lubas meeskonna eest hoolitseda. Suun rääkis inspektorile, et kui tal õnnestub laev maha müüa, siis saab meeskonna laevalt maha võtta ja koju saata.