• OMX Baltic0,34%302,4
  • OMX Riga−0,19%886,9
  • OMX Tallinn0,48%2 067,03
  • OMX Vilnius−0,16%1 192,54
  • S&P 500−0,84%5 982,72
  • DOW 30−0,7%42 215,8
  • Nasdaq −0,91%19 521,09
  • FTSE 100−0,46%8 834,03
  • Nikkei 2250,66%38 791,8
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,27
  • OMX Baltic0,34%302,4
  • OMX Riga−0,19%886,9
  • OMX Tallinn0,48%2 067,03
  • OMX Vilnius−0,16%1 192,54
  • S&P 500−0,84%5 982,72
  • DOW 30−0,7%42 215,8
  • Nasdaq −0,91%19 521,09
  • FTSE 100−0,46%8 834,03
  • Nikkei 2250,66%38 791,8
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,27
  • 10.10.03, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ligi 6000 sõidukit Eesti autokaubamaja letis

Sellest nädalast on kõigil Eesti autoostjatel internetiaadressil www.autokaubamaja.ee võimalik teha valik ligi 6000 Saksamaa autoesinduses ja liisingufirmades pakutava uue või vähekasutatud auto seast. Valida saab nii värvi, mootori, margi, mudeli, käigukasti, läbisõidu kui ka hinna järgi. Ligi pooled autod on Mercedesed. Auto kohaletoomiseks kulub nädal kuni kaks, kohalikud liisingufirmad pakuvad abi ostu rahastamisel. Peaaegu kõik autod on kehtiva garantiiga, kas ja kuidas seda garantiid õnnestub Eestis jätkata, on aga paraku veel lahtine.
?Meil isiklikult ei ole neile autodele garantiihoolduse tegemise vastu mitte midagi. Kõik sõltub aga konkreetsest autost ja sellest, kas me üldse saame talle seda pakkuda,? lausus ASi Silberauto sõiduautode osakonna juhataja Toomas Kreek. Tema sõnul on asja lihtsustatud olemus selles, et kui see auto on juba korra Saksamaa registris arvel olnud, siis suure tõenäosusega ei õnnestu talle enam Eestis garantiid pakkuda. ?Kui auto passi märgitakse esmase registreerimise kuupäevaks Eestisse saabumise aeg, kuid Saksamaa andmebaasides on esmase registreerimise kuupäev mingi muu, siis lükatakse selle auto garantiitaotlus tehase poolt automaatselt tagasi.?
Kreegi sõnul ei oska ka nemad kaubamajast autot osta soovivale inimesele ette öelda, kas väljavalitud sõidukile saab Eestis garantii või mitte. ?See sõltub väga paljudest asjaoludest. Kui me saaksime ette teada tema tehasekoodi, siis ehk veel saaksime kuidagi aidata ja midagi välja uurida, aga üldiselt selgub kõik alles siis, kui auto on juba meil hoolduses ja oleme esitanud tema kohta garantiitaotluse,? selgitas Kreek.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Autokaubamaja omanik, ASi Premium Motorsi nõukogu liige Tiit Arge on äri edus aga veendunud. ?Selles andmebaasis on väga palju selliseid autosid, millel hetkel on Eestis veel väga pikad järjekorrad, meie toome ta kohale nädala-kahega. Teiseks on seal väga eksklusiivseid autosid, mida mujal Eestis ei müüda,? lausus Arge, kelle sõnul on tegelik valik veelgi suurem. ?Meil ei ole lihtsalt mõtet kõikide pakutavate autode andmeid tõlkida ja andmebaasi sisestada. Kui keegi ei leia sobivat, siis tasub pöörduda meie poole ja me otsime edasi. Kokku on meie andmebaasis oma 10 000 autot.?
Eilse seisuga oli kaubamajas saadaval näiteks neli Bentleyt, neist kalleim üle viie miljoni krooni maksev 2001. aasta Bentley Azur, 10 Ferrarit, kaks uut Lamborghini Gollardot, 148 Porschet jne. Valik muutub iga päev. Esmapilgul jääb mulje, et kaubamajas pakutava näol on tegemist suhteliselt kallite autodega. ?Seal on autosid seinast seina. On kallimaid ja on üsna soodsaid. Reeglina tähendab kõrge hind aga ka väga rikkalikku varustust,? kinnitas Arge ja lisas, et lisaks eesti- ja venekeelsele veebiversioonile töötavad nad peatselt välja ka soomekeelse versiooni. ?Nii suurt valikut ei paku põhjamaades keegi teine ja usume, et see muutub ELi saabudes ka soomlaste seas väga populaarseks.?

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele