Ülo Toomsalu • 30. oktoober 2003 kell 5:45

PM: Kampaaniad võtsid kuu lõpuks poodidelt kliendid

Oktoobri teisel poolel jäid kaupmehed paljude klientideta, sest inimesed kulutasid suurema osa oma rahast esimeste nädalate sooduskampaaniate ajal ära.

Oktoobri alguses olid üheaegselt nii Hullud Päevad Stockmannis, Osturalli Tallinna Kaubamajas, Mammutipäevad Citymarketites kui Laada päevad Selverites. Ka varasematel aastatel on kampaaniaid korraldatud just sügiskuudel, kuid need ei ole toimunud nii tihedalt samadel nädalatel, kirjutab Postimees.

Seetõttu kulutasid inimesed suure osa oma sissetulekust ära esimese paari nädalaga, kuigi tavaliselt jaotatakse raha kuu peale ühtlasemalt.

Sadama Citymarketi juhataja Lea Siniku sõnul oli neil kahenädalase kampaania efekt kõige paremini tunda esimestel päevadel, kui käive kasvas rohkem kui poole võrra. Pärast selle lõppu langesid müügid aga märgatavalt. «Langus ei ole tavalisega võrreldes siiski meeletult suur, kuid seda on tunda,» lausus ta.

Kui palju ostjaid ja käivet aga kaotatud on, ei taha kaupmehed rääkida. Omavahelistes vestlustes siiski tagasilööki tunnistatakse.

Eelkõige on kauplused kaotanud just käibes ning kannatajateks on kõige enam olnud väiksemad poed, kes ei ole seni ketistunud.

Talleggi juhi Kalvar Kase sõnul on mingil määral tarbimise langus tuntav ka tööstustele. «Samas jõuab tarbijate reaktsioon meieni hiljem, sest kauba tellimine ja vedu võtab oma aja,» rääkis ta.

Hetkel kuum