• OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,22%6 211,68
  • DOW 30−0,1%44 451,62
  • Nasdaq 0,81%20 366,65
  • FTSE 100−0,09%8 777,52
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,79
  • OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,22%6 211,68
  • DOW 30−0,1%44 451,62
  • Nasdaq 0,81%20 366,65
  • FTSE 100−0,09%8 777,52
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,79
  • 30.10.03, 07:45
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

PM: Kampaaniad võtsid kuu lõpuks poodidelt kliendid

Oktoobri teisel poolel jäid kaupmehed paljude klientideta, sest inimesed kulutasid suurema osa oma rahast esimeste nädalate sooduskampaaniate ajal ära.
Oktoobri alguses olid üheaegselt nii Hullud Päevad Stockmannis, Osturalli Tallinna Kaubamajas, Mammutipäevad Citymarketites kui Laada päevad Selverites. Ka varasematel aastatel on kampaaniaid korraldatud just sügiskuudel, kuid need ei ole toimunud nii tihedalt samadel nädalatel, kirjutab Postimees.
Seetõttu kulutasid inimesed suure osa oma sissetulekust ära esimese paari nädalaga, kuigi tavaliselt jaotatakse raha kuu peale ühtlasemalt.
Sadama Citymarketi juhataja Lea Siniku sõnul oli neil kahenädalase kampaania efekt kõige paremini tunda esimestel päevadel, kui käive kasvas rohkem kui poole võrra. Pärast selle lõppu langesid müügid aga märgatavalt. «Langus ei ole tavalisega võrreldes siiski meeletult suur, kuid seda on tunda,» lausus ta.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kui palju ostjaid ja käivet aga kaotatud on, ei taha kaupmehed rääkida. Omavahelistes vestlustes siiski tagasilööki tunnistatakse.
Eelkõige on kauplused kaotanud just käibes ning kannatajateks on kõige enam olnud väiksemad poed, kes ei ole seni ketistunud.
Talleggi juhi Kalvar Kase sõnul on mingil määral tarbimise langus tuntav ka tööstustele. «Samas jõuab tarbijate reaktsioon meieni hiljem, sest kauba tellimine ja vedu võtab oma aja,» rääkis ta.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 15 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele