Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Homofoobia sundis märki muutma
Valga Lihatööstus korraldas aasta tagasi oma vorsti- ja lihatoodetele uue brandi leidmiseks konkursi. Sõelale jäi arsenali pakutud brandinimi Maks ja Moorits. Märgi nime tuletasime tuntud saksa lastekirjaniku Wilhelm Buschi samanimelisest jutustusest.
Üpris põnev seik juhtus aga brandi visuaali kujundamisel. Brandi ideoloogia järgi on Maks ja Moorits kaks lõbusat ning kentsakat selli, kelle kireks on kontroll oma toitumise üle. Neid huvitab alati ja igal pool söödavate vorstide ning liha kvaliteet, maitse, kalorsus, värv ja hind.
Disainisime siis kahe naerusuise poisi karikatuursed pead ning ühendasin nende suud vorstiga (vt logo 1). Idee meeldis nii kliendile kui meie lähematele koostööpartneritele ning logo läks töösse.
Kuid siis, mõni nädal enne pakendite tööstusliku tootmise algust, avastas Valga Lihatööstuses arvuteid seadistanud IT-spetsialist saksakeelse Max und Moritz-nimelise veebilehekülje mis osutus homoseksuaalsetele meestele suunatud pornosaidiks
Meie logo omandas antud kontekstis väga ühemõttelise tähenduse. Otsustasime Eesti ühiskonna suhtelise suure homofoobia tõttu kiirelt viia sisse korrektsioonid. Kuna juba oli välja kuulutatud brandi esitlus ning jõulumüügi lähenemine nõudis kiiret tegutsemist, eemaldasime Maksi ja Mooritsa suid ühendava vorsti ning poliitilise korrektsuse huvides keerasime ka nende kuklad vastakuti (vt logo 2). Visuaal sai küll mõnevõrra hillitsetum, aga siiski igati brandi ideoloogiat kandev.
Autor: Villem Loigom