• OMX Baltic0,06%298,97
  • OMX Riga−0,21%889,03
  • OMX Tallinn0,18%2 058,65
  • OMX Vilnius−0,02%1 203,64
  • S&P 500−0,19%6 268,76
  • DOW 30−0,59%44 386,46
  • Nasdaq 0,07%20 644,35
  • FTSE 100−0,38%8 941,12
  • Nikkei 225−0,19%39 569,68
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%91,19
  • OMX Baltic0,06%298,97
  • OMX Riga−0,21%889,03
  • OMX Tallinn0,18%2 058,65
  • OMX Vilnius−0,02%1 203,64
  • S&P 500−0,19%6 268,76
  • DOW 30−0,59%44 386,46
  • Nasdaq 0,07%20 644,35
  • FTSE 100−0,38%8 941,12
  • Nikkei 225−0,19%39 569,68
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%91,19
  • 04.11.03, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Homofoobia sundis märki muutma

Valga Lihatööstus korraldas aasta tagasi oma vorsti- ja lihatoodetele uue brandi leidmiseks konkursi. Sõelale jäi arsenali pakutud brandinimi Maks ja Moorits. Märgi nime tuletasime tuntud saksa lastekirjaniku Wilhelm Buschi samanimelisest jutustusest.
Üpris põnev seik juhtus aga brandi visuaali kujundamisel. Brandi ideoloogia järgi on Maks ja Moorits kaks lõbusat ning kentsakat selli, kelle kireks on kontroll oma toitumise üle. Neid huvitab alati ja igal pool söödavate vorstide ning liha kvaliteet, maitse, kalorsus, värv ja hind.
Disainisime siis kahe naerusuise poisi karikatuursed pead ning ühendasin nende suud vorstiga (vt logo 1). Idee meeldis nii kliendile kui meie lähematele koostööpartneritele ning logo läks töösse.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kuid siis, mõni nädal enne pakendite tööstusliku tootmise algust, avastas Valga Lihatööstuses arvuteid seadistanud IT-spetsialist saksakeelse Max und Moritz-nimelise veebilehekülje mis osutus homoseksuaalsetele meestele suunatud pornosaidiks
Meie logo omandas antud kontekstis väga ühemõttelise tähenduse. Otsustasime Eesti ühiskonna suhtelise suure homofoobia tõttu kiirelt viia sisse korrektsioonid. Kuna juba oli välja kuulutatud brandi esitlus ning jõulumüügi lähenemine nõudis kiiret tegutsemist, eemaldasime Maksi ja Mooritsa suid ühendava vorsti ning poliitilise korrektsuse huvides keerasime ka nende kuklad vastakuti (vt logo 2). Visuaal sai küll mõnevõrra hillitsetum, aga siiski igati brandi ideoloogiat kandev.
Autor: Villem Loigom

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 5 p 11 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele