• OMX Baltic−0,11%299,21
  • OMX Riga0,09%891,61
  • OMX Tallinn−0,21%2 056,92
  • OMX Vilnius0,03%1 206,69
  • S&P 5000,00%6 297,36
  • DOW 300,00%44 484,49
  • Nasdaq 0,75%20 885,65
  • FTSE 1000,18%8 989,19
  • Nikkei 225−0,21%39 819,11
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%91,43
  • OMX Baltic−0,11%299,21
  • OMX Riga0,09%891,61
  • OMX Tallinn−0,21%2 056,92
  • OMX Vilnius0,03%1 206,69
  • S&P 5000,00%6 297,36
  • DOW 300,00%44 484,49
  • Nasdaq 0,75%20 885,65
  • FTSE 1000,18%8 989,19
  • Nikkei 225−0,21%39 819,11
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%91,43
  • 06.11.03, 07:58
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

PM: Riik manitseb bussifirmasid ohtlikku võiduajamist lõpetama

Konkurentsist tingitud võidukihutamine ja busside siledad rehvid ajendasid ametnikke koostama üleskutset mitte riskida talvistel teedel sõitjate eluga.
Eile majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumist (MKM) välja saadetud pöördumine kirjeldab Eesti teedel tekkinud olukorda: liinibussid on sattunud halva tehnilise seisukorra tõttu rasketesse õnnetustesse ning politsei võttis ühe päevaga liiklusest maha 23 korrast ära bussi, kirjutab Postimees.
Politseiuurimine on selgitanud, et 25. oktoobril Pärnu maanteel juhtunud hukkunuga liiklusõnnetuses oli firma Taisto Bussid liinibussil all väga kulunud suverehvid, millest tagumistel vasakpoolsetel polnud üldse mustrit.
Ministeeriumi teede- ja raudteeosakonna juhataja Ain Tatter selgitas, et talirehvide kohustuslikuks muutmine pole õigustatud ja pigem on tegu pseudoprobleemiga, millega tahetakse varju jätta õnnetuste tõelised põhjused.

Artikkel jätkub pärast reklaami

«Ministeerium saab ohtlikult kihutavatest bussidest tihti teateid nii meilitsi kui ka suuliselt,» rääkis Tatter. «Hirmunud inimesed helistavad meile mobiiliga bussist ja kirjeldavad olukorda.»
Tatteri sõnul saab bussi kiirust hiljem küll sõidumeerikult näha, kuid tagantjärele pole juhti võimalik karistada. «Mõtleme seadusemuudatuse üle, et politsei saaks juhti ka meeriku näitu aluseks võttes karistada,» märkis Tatter.
Politsei on varem tähelepanu juhtinud probleemile, et busside talvised sõidugraafikud on samad kui suvel ega arvesta talviseid sõiduolusid.
Suurt osa Eesti autotranspordifirmasid esindava Eesti Autoettevõtete Liidu tegevdirektor Villem Tori peab bussiliidu talirehvide nõuet populismiks. «Kui juhid järgiks eeskirju ega kihutaks arutul kombel võidu, poleks seadusi vaja muuta,» põhjendas ta.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    1 k 29 p 17 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele