Konkurentsist tingitud võidukihutamine ja busside siledad rehvid ajendasid ametnikke koostama üleskutset mitte riskida talvistel teedel sõitjate eluga.
Eile majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumist (MKM) välja saadetud pöördumine kirjeldab Eesti teedel tekkinud olukorda: liinibussid on sattunud halva tehnilise seisukorra tõttu rasketesse õnnetustesse ning politsei võttis ühe päevaga liiklusest maha 23 korrast ära bussi, kirjutab Postimees.
Politseiuurimine on selgitanud, et 25. oktoobril Pärnu maanteel juhtunud hukkunuga liiklusõnnetuses oli firma Taisto Bussid liinibussil all väga kulunud suverehvid, millest tagumistel vasakpoolsetel polnud üldse mustrit.
Ministeeriumi teede- ja raudteeosakonna juhataja Ain Tatter selgitas, et talirehvide kohustuslikuks muutmine pole õigustatud ja pigem on tegu pseudoprobleemiga, millega tahetakse varju jätta õnnetuste tõelised põhjused.
Artikkel jätkub pärast reklaami
«Ministeerium saab ohtlikult kihutavatest bussidest tihti teateid nii meilitsi kui ka suuliselt,» rääkis Tatter. «Hirmunud inimesed helistavad meile mobiiliga bussist ja kirjeldavad olukorda.»
Tatteri sõnul saab bussi kiirust hiljem küll sõidumeerikult näha, kuid tagantjärele pole juhti võimalik karistada. «Mõtleme seadusemuudatuse üle, et politsei saaks juhti ka meeriku näitu aluseks võttes karistada,» märkis Tatter.
Politsei on varem tähelepanu juhtinud probleemile, et busside talvised sõidugraafikud on samad kui suvel ega arvesta talviseid sõiduolusid.
Suurt osa Eesti autotranspordifirmasid esindava Eesti Autoettevõtete Liidu tegevdirektor Villem Tori peab bussiliidu talirehvide nõuet populismiks. «Kui juhid järgiks eeskirju ega kihutaks arutul kombel võidu, poleks seadusi vaja muuta,» põhjendas ta.