• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 11.11.03, 08:09
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

EPL: Rail Baltica jäi Euroopa Liidu esimeste eelistuste hulgast välja

Euroopa Komisjoni president Romano Prodi pani paberile oma versiooni Euroopa Liidu tähtsamatest transpordiprojektidest.
13 transpordiprojekti hulgas, millega tehakse algust enne 2006. aastat, on Läänemeremaade mereteede projekt, kuid nimekirjast puudub Rail Baltica.
Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi transpordi arengu ja logistika osakonna juhataja Anti Moppeli sõnul on mereteede projekti eesmärk efektiivsemaks muuta praeguste ja loodavate meremarsruutide kasutust ja ohutust, kirjutab Eesti Päevaleht.
Kuigi täpne kontseptsioon ning rahastamine on Läänemere-äärsetel maadel selgeks vaidlemata, hõlmab projekt merelt ja maalt sadamatesse juurdepääsuteede arendamist, meremonitooringusüsteemi rajamist, lainemurdjate ehitamist jpm.

Artikkel jätkub pärast reklaami

29 projektist 13 valis Euroopa Komisjoni president Romano Prodi nimekirja, kuhu kuuluvad need ettevõtmised, millega saab alustada enne 2006. aastat. Rail Baltica jäi Moppeli sõnul Prodi esialgsest nimekirjast välja ilmselt seetõttu, et 2006. aastaks saab sellest parimal juhul valmis paar eeluuringut. Rail Baltica kuulub nende projektide hulka, mis võetakse ette teises järgus, st ehitus peab algama enne 2010. aastat ning valmima 2020. aastaks.
Prodi visioonis võiks tähtsaimate projektide puhul kasutada 30 protsendi ulatuses ELi raha, poole paneksid liikmesriigid ise ning ülejäänud summa tuleks erasektori investeeringutest.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 6 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele