Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Auto käivitub omaniku sõrmejälje abil

    Kui siiani on auto immobilaiseri koodilugeja olnud peidetud kas auto süütevõtme sisse ? nn tabletina võtmekimbus või vastavas pulgakeses, mis tuleb asetada vastavasse pesakesse ?, siis nüüdseks on koodilugejate arengus toimunud oluline hüpe. Eestisse on saabunud müügile esimesed Cheetah immobilaiserid, mille koodilugeja FPR (Finger Print Reader) reageerib auto omaniku sõrmejäljele. Isegi juhul, kui auto võtmed varastatakse või kaovad ära, pole mingit ohtu, et kurikaelad saaksid auto minema viia. Omaniku sõrm on omanikuga alati kaasas ja sellelaadset immobilaiserit niisama lihtsalt enam lahti ei muugi. Samuti pole hirmu, et auto teenindusse või muidu võõrastesse kätesse andmise ajal suudaks keegi pahatahtlikel eesmärkidel koodi kopeerida. Paari lihtsa liigutuse abil saab immobilaiseri teeninduse andmise ajaks lihtsalt maha võtta ja hiljem uuesti oma sõrmejälg lugejasse sisestada.
    Loomulikult tekib kohe küsimus: mis siis, kui abikaasa tahab autoga sõita? Ka selles pole vähimatki probleemi, sest koodilugeja salvestab ühtekokku 10 erinevat sõrmejälge.
    Üheks esimeseks uue seadme kasutajaks on Cheetahi maaletooja, Artvali OÜ müügijuht Rainer Mäemets. Tema sõnul võtab immobilaiseri mahavõtmine aega vaid mõne sekundi ja on oluliselt mugavam kui näiteks tableti puhul. Mäemets soovitab igaks juhuks sisestada auto kasutajatel sõrmejälje lugejasse näiteks mõlema käe ühe sõrme jäljendi, sest lugeja on üsna tundlik ning iga kriimustus või põletushaav näpul muudab sõrmejälje kontuure oluliselt.
    Ainsaks miinuseks Mäemetsa seniste kogemuste põhjal on tõsisasi, et kui sõrm on must või liiga märg, siis ei taha koodilugeja kohe reageerida ja näiteks talvel, kui enne sõitu on puhastatud auto aknaid, tuleb sõrm ära kuivatada.
    Süsteem iseenesest ei ole ju teab mis uus, sest teatud kohtades on sõrmejälje lugejaid kasutatud ka varem. Kuid seda eeskätt kohtades, kus vajalik eriti kõrge turvalisus ja laiatarbekaubaks ei ole see muutunud tänu tehnoloogia kõrgele hinnale. Nüüdseks on areng sealmaal, et hind on langenud tasemeni, kus kannatab juba seda pakkuda ka laiematele massidele, ehkki võrreldes tavasüsteemiga on hinnavahe veel mitmekordne. Kõnealune immobilaiser, mis katkestab autol bensiinipumba, starteri ja süüte, on oma põhiolemuselt täpselt sama, mis ka nn tabletiga koodilugeja. Kui viimase hind jääb 1700 krooni piiresse, siis sõrmejäljelugeja tõstab komplekti hinna 3000 krooni kõrgemaks ehk 4690 kroonini. Samas on tegemist seni kõige turvalisema koodilugejaga, mida ei ole võimalik varastada, lahti muukida ega järgi teha.
    Komplektis on kaasas mitu erinevat äärist ehk pesa, et iga autoomanik saaks leida just oma sõrmele sobiva suuruse. Probleeme võib tekkida pikkade küüntega naistel, kelle sõrm tänu väljaulatuvatele küüntele lihtsalt ei mahu pesasse. Sellisel juhul on variant äärist üldse mitte paigaldada, kuid siis on ka sõrmel raske õiget asukohta leida ja koodilugejal sõrmejälge keeruline tuvastada. Ja kui ikka kuidagi muud moodi koodi maha ei saa, on seda võimalik teha vastava viiekohalise PIN-koodi abil ja see ei sõltu enam küünte pikkusest ega haavast sõrmeotsas.
    Samalaadse sõrmejälje tuvastamise süsteemi võttis teadaolevalt esimest korda kasutusele Audi, mille luksusmudelile A8 on võimalik paigaldada seade, mis sõrmejäle abil tuvastab ära auto kasutaja. Vastavalt konkreetsele kasutajale jätab auto mällu istme-, rooli- ja peeglite asendi jms.
    Mäemets tunnistab, et pole taolise immobilaiseri ühestki teisest analoogsest süsteemist varem kuulnud.
  • Hetkel kuum
Raivo Hein: sotsid valetavad alati, aga jõudu neile Tallinnas! Vene- ja Savisaare-aegsetel lahendustel olgu lõpp
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
USA majanduskasvu pidurdumine kukutas aktsiaid
USA majanduse kasv esimeses kvartalis jäi märkimisväärselt alla nii eelmistele kvartalitele kui ka majandusanalüütikute prognoosidele, ehmatades langema ka aktsiaturud.
USA majanduse kasv esimeses kvartalis jäi märkimisväärselt alla nii eelmistele kvartalitele kui ka majandusanalüütikute prognoosidele, ehmatades langema ka aktsiaturud.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Bolti lobi ei läinud Euroopas läbi, uus direktiiv sai rohelise tule
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.