Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eduka konkurendi jäljendamine toob müügiedu

    Viimaste aegade levinud edu-soovitus turunduses on eristumine ehk diferentseerumine, soovitustega ?ole omapärane?, ?erine oma konkurentidest? jne. Selle soovituse mitte jälgimisel võib toode-teenus suure reklaamihulga sisse ära kaduda.
    Hea näide on uue toote turuletoomine. Kui toote brändi või teenuse osutaja nime pole piisavalt hästi lansseerimise käigus esile tõstetud, siis tehakse ära küll tänuväärne töö turu harimisel, kuid samaaegselt osutatakse ka teene konkurentidele. Sest pärast teadlikkuse loomist ja sellega tekkivat nõudlust on turule analoogsete toodetega sisenemine oluliselt lihtsam ja ka odavam
    Siinkohal kontrollküsimus lugejatele: ?Kes oli esimene leivatootja Eestis, kes hakkas tootma tervislikku teraleiba?? Tõe huvides tuleb märkida, et ka kirjutaja ei tea õiget vastust.
    Kuid eristumine pole ainuke läbilöögivõimeline turundusstrateegia. Täpselt vastupidine strateegia on nn teiseks olemine. Loogika on lihtne ja kergesti kohaldatav ? jälgitakse tähelepanelikult, mida edumeelsed konkurendid teevad nii tootearenduses kui ka turunduses.
    Kõik see, mis turuliidritel tundub õnnestuvat (sellest pole keeruline aru saada, mida korratakse, see on järelikult õnnestunud), tehakse järele väiksemate kulude ja jõupingutusega.
    Kuid maailma mastaapidega brändid kasutavad mõlemaid mooduseid, kõigepealt toimub võidujooks sellele, kes suudab esimesena uute toodete turunduskampaania läbi viia. Kui esimesest positsiooni ei saavutata, siis oodatakse rahulikult, kuni konkurent on turgu testinud ning tullakse siis samade tootesarjadega, kuid turunduslikult uues kuues.
    Heaks näiteks on kosmeetikafirmad. Eelmisel sügisel asus L?Oreal lansseerima oma tooteportfelli uusi kehahooldustooteid. Turul oli sel hetkel juba teadlikkus olemas ? eelnevalt olid eksklusiivkosmeetika firmad müünud juba kõrgemasse hinnaklassi kuuluvaid tselluliidikreeme, kehakoorijaid ja -niisutajaid.
    Turul oli ka olemas n-ö tühi koht madalama hinnaklassiga kaubale, mis oleks kättesaadav massidele (suurte gruppide püüdmisel on õigustatud ka massikampaaniad). Oma korporatiivses raportis väidab Loreal, et nende toodete turuletoomine oli väga edukas (lisaks Eestile jõudsid need tooted veel teistesse Ida-Euroopa riikidesse ja Lõuna-Ameerikasse) ning tänu kehatoodetele saavutati 15protsendiline müügikasv.
    Mõne kuu pärast alustas analoogsete toodete lansseerimist teine Prantsuse firma Garnier, kusjuures tooted kattusid peaaegu sajaprotsendiliselt. Analoogselt L?Oreali kampaaniaga oli ka Garnieril suur rõhk müügikoha turundusel ehk teiste sõnadega müügikohtades olid spetsiaalsed tootealused ja plakatid, mis tähelepanu tõmbasid. Lisaks alustasid mõlemad kosmeetikafirmad ka näilise sooduskampaaniaga ? esile tõsteti soodushindasid, mis tundub praeguse aja parim müügiargument olevat. Kampaania lõpus olid mõlemad firmad samal tasemel.
    Teiseks olemise strateegia ei ole edukas igal juhul ? heaks näiteks on mõned aastad tagasi turule toodud nostalgiatoode kali. Selgelt edukamalt müüs kaljaga esimesena turule jõudnud Ösel Foods, teiste tootjate jaoks jäi edu saavutamata ning kali jäi ni?itooteks.
  • Hetkel kuum
Ettevõtlusvabadust ähvardab invaliidsus või lausa surmahoop
Kui konkurentsiamet ei suuda regulaatorina vaba ettevõtluskeskkonna eest seista, pole ohus mitte enam majandus, vaid riik, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kui konkurentsiamet ei suuda regulaatorina vaba ettevõtluskeskkonna eest seista, pole ohus mitte enam majandus, vaid riik, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Hotellid: turistid tulevad vaikselt tagasi, aga piisavalt palju raha ei saa neilt veel küsida
Turistid tulevad vaikselt Eestisse tagasi ja hotellide käive on taastunud kriisieelsele tasemele, kuid hotellide juhid tõdevad, et nad pole saanud hindu tõsta piisavalt, et see kataks aina suurenevaid kulusid. Tulevast suvest sõltub palju, sest rahapuhvrid on hotellidel koroonakriisis kokku kuivanud.
Turistid tulevad vaikselt Eestisse tagasi ja hotellide käive on taastunud kriisieelsele tasemele, kuid hotellide juhid tõdevad, et nad pole saanud hindu tõsta piisavalt, et see kataks aina suurenevaid kulusid. Tulevast suvest sõltub palju, sest rahapuhvrid on hotellidel koroonakriisis kokku kuivanud.
Konkurent süüdistab Wise’i konkurentsi kahjustamises
Eesti juurtega rahaülekandeteenust pakkuvat Wise’i süüdistab sarnases valdkonnas tegutsev Atlantic Money konkurentsi rikkumises.
Eesti juurtega rahaülekandeteenust pakkuvat Wise’i süüdistab sarnases valdkonnas tegutsev Atlantic Money konkurentsi rikkumises.
Reaalajas börsiinfo
Rakvere gasell: suvel jooksevad kliendid meid pikali
Metsa- ja aiatehnikat müüv Forestplus jõudis 2022. aastal esmakordselt Äripäeva kiiresti kasvavate ettevõtete ehk Gaselli TOPi. "Ma olen sellest unistanud," tunnistab ettevõtte omanik Riin Sats.
Metsa- ja aiatehnikat müüv Forestplus jõudis 2022. aastal esmakordselt Äripäeva kiiresti kasvavate ettevõtete ehk Gaselli TOPi. "Ma olen sellest unistanud," tunnistab ettevõtte omanik Riin Sats.
Lillepoe juht seljatas riigikohtus maksu- ja tolliameti
Juhatuse liige sai riigikohtus võidu maksu- ja tolliameti üle ja pääses isiklikust vastutusest ettevõtte maksuvõla eest, kuigi kaks esimest kohtuastet jätsid ettevõtja kaebuse rahuldamata.
Juhatuse liige sai riigikohtus võidu maksu- ja tolliameti üle ja pääses isiklikust vastutusest ettevõtte maksuvõla eest, kuigi kaks esimest kohtuastet jätsid ettevõtja kaebuse rahuldamata.
Vene naftatoodetele pakutakse 100dollarist hinnalage
Ühes Euroopa impordikeeluga soovib läänemaailm kehtestada Vene naftatoodetele hinnalae, Euroopa Liit kaldub võrdlemisi kõrge hinnalae ehk 100 dollari suunas diislikütuse barreli eest.
Ühes Euroopa impordikeeluga soovib läänemaailm kehtestada Vene naftatoodetele hinnalae, Euroopa Liit kaldub võrdlemisi kõrge hinnalae ehk 100 dollari suunas diislikütuse barreli eest.
Venemaa töötlemata puidu eksport kukkus 70%
Venemaa ümarpuidu eksport kukkus eelmisel aastal umbes 70% võrra, 3,5–3,8 miljoni kuupmeetrini, kirjutas Venemaa väljaanne Kommersant.
Venemaa ümarpuidu eksport kukkus eelmisel aastal umbes 70% võrra, 3,5–3,8 miljoni kuupmeetrini, kirjutas Venemaa väljaanne Kommersant.

Olulisemad uudised

Piima kokkuostuhind kerkis eelmisel aastal kõrgemaks kui iial enne
Piima keskmine kokkuostuhind Eesti põllumajandustootjatelt oli eelmisel aastal 463,49 eurot tonni eest, mis on 47% kõrgem kui aasta varem ja kõrgem kui kunagi varem, teatas statistikaamet.
Piima keskmine kokkuostuhind Eesti põllumajandustootjatelt oli eelmisel aastal 463,49 eurot tonni eest, mis on 47% kõrgem kui aasta varem ja kõrgem kui kunagi varem, teatas statistikaamet.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.