Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eduka konkurendi jäljendamine toob müügiedu

    Viimaste aegade levinud edu-soovitus turunduses on eristumine ehk diferentseerumine, soovitustega ?ole omapärane?, ?erine oma konkurentidest? jne. Selle soovituse mitte jälgimisel võib toode-teenus suure reklaamihulga sisse ära kaduda.
    Hea näide on uue toote turuletoomine. Kui toote brändi või teenuse osutaja nime pole piisavalt hästi lansseerimise käigus esile tõstetud, siis tehakse ära küll tänuväärne töö turu harimisel, kuid samaaegselt osutatakse ka teene konkurentidele. Sest pärast teadlikkuse loomist ja sellega tekkivat nõudlust on turule analoogsete toodetega sisenemine oluliselt lihtsam ja ka odavam
    Siinkohal kontrollküsimus lugejatele: ?Kes oli esimene leivatootja Eestis, kes hakkas tootma tervislikku teraleiba?? Tõe huvides tuleb märkida, et ka kirjutaja ei tea õiget vastust.
    Kuid eristumine pole ainuke läbilöögivõimeline turundusstrateegia. Täpselt vastupidine strateegia on nn teiseks olemine. Loogika on lihtne ja kergesti kohaldatav ? jälgitakse tähelepanelikult, mida edumeelsed konkurendid teevad nii tootearenduses kui ka turunduses.
    Kõik see, mis turuliidritel tundub õnnestuvat (sellest pole keeruline aru saada, mida korratakse, see on järelikult õnnestunud), tehakse järele väiksemate kulude ja jõupingutusega.
    Kuid maailma mastaapidega brändid kasutavad mõlemaid mooduseid, kõigepealt toimub võidujooks sellele, kes suudab esimesena uute toodete turunduskampaania läbi viia. Kui esimesest positsiooni ei saavutata, siis oodatakse rahulikult, kuni konkurent on turgu testinud ning tullakse siis samade tootesarjadega, kuid turunduslikult uues kuues.
    Heaks näiteks on kosmeetikafirmad. Eelmisel sügisel asus L?Oreal lansseerima oma tooteportfelli uusi kehahooldustooteid. Turul oli sel hetkel juba teadlikkus olemas ? eelnevalt olid eksklusiivkosmeetika firmad müünud juba kõrgemasse hinnaklassi kuuluvaid tselluliidikreeme, kehakoorijaid ja -niisutajaid.
    Turul oli ka olemas n-ö tühi koht madalama hinnaklassiga kaubale, mis oleks kättesaadav massidele (suurte gruppide püüdmisel on õigustatud ka massikampaaniad). Oma korporatiivses raportis väidab Loreal, et nende toodete turuletoomine oli väga edukas (lisaks Eestile jõudsid need tooted veel teistesse Ida-Euroopa riikidesse ja Lõuna-Ameerikasse) ning tänu kehatoodetele saavutati 15protsendiline müügikasv.
    Mõne kuu pärast alustas analoogsete toodete lansseerimist teine Prantsuse firma Garnier, kusjuures tooted kattusid peaaegu sajaprotsendiliselt. Analoogselt L?Oreali kampaaniaga oli ka Garnieril suur rõhk müügikoha turundusel ehk teiste sõnadega müügikohtades olid spetsiaalsed tootealused ja plakatid, mis tähelepanu tõmbasid. Lisaks alustasid mõlemad kosmeetikafirmad ka näilise sooduskampaaniaga ? esile tõsteti soodushindasid, mis tundub praeguse aja parim müügiargument olevat. Kampaania lõpus olid mõlemad firmad samal tasemel.
    Teiseks olemise strateegia ei ole edukas igal juhul ? heaks näiteks on mõned aastad tagasi turule toodud nostalgiatoode kali. Selgelt edukamalt müüs kaljaga esimesena turule jõudnud Ösel Foods, teiste tootjate jaoks jäi edu saavutamata ning kali jäi ni?itooteks.
  • Hetkel kuum
Disainerite liidu juht: meil on konkurentsivõime ja Eesti majanduskasvu võti
Meie disainerite võidetud auhinnad ning rahvusvahelised üritused ‒ nagu lõppev Eesti disaini nädal New Yorgis ‒ kinnitavad, et valdkond võiks anda panuse majanduskasvu saavutamiseks, kirjutab Eesti Disainerite Liidu president Ilona Gurjanova.
Meie disainerite võidetud auhinnad ning rahvusvahelised üritused ‒ nagu lõppev Eesti disaini nädal New Yorgis ‒ kinnitavad, et valdkond võiks anda panuse majanduskasvu saavutamiseks, kirjutab Eesti Disainerite Liidu president Ilona Gurjanova.
Ebakindlus intressimäärade osas langetas USA aktsiaid
Kolmapäeval USA aktsiad langesid ning sulgusid madalamal, sest investorid ootasid Nvidia tulemusi ning analüüsisid Föderaalreservi viimase koosoleku seisukohti, vahendas Yahoo Finance.
Kolmapäeval USA aktsiad langesid ning sulgusid madalamal, sest investorid ootasid Nvidia tulemusi ning analüüsisid Föderaalreservi viimase koosoleku seisukohti, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Kohalikud kosmeetikaärid sirutavad tiibu. Ettevõtja: konnatiigis elamise mentaliteedist võiks üle saada Uus artiklisari “Tiir väikeärides”
Ühe jaoks algas kõik isepruunistajast, mida kuskil polnud. Teise jaoks mürgistest liimiaurudest, mis silmi ärritasid. Nüüdseks on neist saanud tõelised maailmavallutajad: kodumaist kosmeetikakaupa võib leida USAst, Dubaist ja üle terve Euroopa ning hoog ei paista raugevat.
Ühe jaoks algas kõik isepruunistajast, mida kuskil polnud. Teise jaoks mürgistest liimiaurudest, mis silmi ärritasid. Nüüdseks on neist saanud tõelised maailmavallutajad: kodumaist kosmeetikakaupa võib leida USAst, Dubaist ja üle terve Euroopa ning hoog ei paista raugevat.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Kunman asus juhtima oma suures kahjumis joogiveefirmat
Pudelivee tootja Haage Joogid langes eelmisel aastal 1,9 miljoni euro suurusesse miinusesse ning firma juhatusse jäi vaid selle ainus omanik Vello Kunman.
Pudelivee tootja Haage Joogid langes eelmisel aastal 1,9 miljoni euro suurusesse miinusesse ning firma juhatusse jäi vaid selle ainus omanik Vello Kunman.
Päikeseparkide arendaja: roheenergiat on Eestis juba rohkem, kui tarbida jõuame
Praegu on Eestis päikeseenergia tootmist juba rohkem kui 600 megavati jagu ning kui lisada siia tuuleenergia, siis enamikul tundidel läheb mingi kogus roheenergiat ekspordiks, rääkis KC Energy tegevjuht Mihkel Loorits.
Praegu on Eestis päikeseenergia tootmist juba rohkem kui 600 megavati jagu ning kui lisada siia tuuleenergia, siis enamikul tundidel läheb mingi kogus roheenergiat ekspordiks, rääkis KC Energy tegevjuht Mihkel Loorits.
Peeter Koppel: elektriautode uudsus on kadunud, turuosa on raske edasi võita Kaubandussõjast Hiina tootjatega kaotaksid tarbijad
Elektriautode esialgne vaimustus on hakanud lahtuma, kuna elektriautode kasutusmugavus pole oluliselt kasvanud ning hinnad on oodatust aeglasemalt langenud, rääkis investeerimisspetsialist ja autohuviline Peeter Koppel.
Elektriautode esialgne vaimustus on hakanud lahtuma, kuna elektriautode kasutusmugavus pole oluliselt kasvanud ning hinnad on oodatust aeglasemalt langenud, rääkis investeerimisspetsialist ja autohuviline Peeter Koppel.
Süttinud Uikala prügila omanik on riigile kõvasti võlgu
Eile taas põlema läinud Uikala prügilas on põlenguid ja keskkonnaga seotud rikkumisi olnud varemgi, prügila omanikul on saastetasu maksmata veerandi miljoni jagu.
Eile taas põlema läinud Uikala prügilas on põlenguid ja keskkonnaga seotud rikkumisi olnud varemgi, prügila omanikul on saastetasu maksmata veerandi miljoni jagu.
Putin on leppinud väikevenna rolliga Värske “Globaalne briifing”
Mida arutasid Putin ja Xi? Lisaks: atentaat Slovakkia peaministrile, Iraani president surnud ja Soome ei lase migrante üle piiri.
Mida arutasid Putin ja Xi? Lisaks: atentaat Slovakkia peaministrile, Iraani president surnud ja Soome ei lase migrante üle piiri.