Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tax-free kompensatsioon luhtumas

    Laevandusfirmade maksukoormus ministeeriumi hinnangul seoses maksuvaba kaubanduse kaotamisega oluliselt ei kasva.
    ?Selleks, et otsustada, kas ja millisel määral võiks Eesti toetada ettevõtjaid meretranspordi sektoris, tuleb kindlasti arvestada Eesti maksukeskkonna erisusi,? ütles rahandusminister Taavi Veskimägi.
    Samuti rõhutab rahandusministeerium, et transpordisektorile antud toetusi tuleb riigieelarve seisukohast vaadelda tervikuna ning et seoses transpordisektori toetamisega on juba praegu riigieelarvel märkimisväärne koormus.
    Tax-free kaubanduse kadumine puudutab enim Eesti suurimat meritsi reisijaid vedavat firmat Tallink, kelle konkurendid on Soome ja Rootsi ettevõtted.
    Võrreldes konkurentidega on Tallinkil tänu Eesti maksusüsteemile tulumaksuvabastus investeeringutelt ja valitsus on lubanud alandada tulumaksu 6 protsenti lähema kolme aasta jooksul.
    ?Kahtlen, kas meil on eelis soomlaste ja rootslaste ees,? ütles Tallinki peadirektor Kalev Järvelill.
    Rootsi ja Soome valitsused on alandanud meremeeste sotsiaalkindlustuse ja tulumaksumäära laevafirmadele, keda tax-free kadumine mõjutas.
    Tallink soovib riigieelarvest samasugust toetust arvestusega, et toetuse ülemmäär on laevafirma poolt meremeeste palkadelt makstavate maksude summa, mis tuleval aastal oleks 100 miljonit krooni.
    Konkurentide arvates on Tallinki eeliseks ka Eesti odav tööjõud. ?Tänu Eesti meeskondadele on Tallinkil madalad meeskonnakulud,? ütles Eckerö Line?i turundusjuht Sigrid Tammes.
    Rahandusministeeriumi hinnangul tuleb enne, kui riigiabi anda, analüüsida konkurentsiolukorda merelaevanduses enne ja pärast Euroopa Liiduga ühinemist.
    Tuleva aasta riigieelarves toetust arvestatud pole.
    ?Kui oodata toetusega, et vaadata, kuidas laevafirmad pärast Euroopa Liiduga ühinemist toime tulevad, siis on see sama hea, kui panna maja põlema ja vaadata, kas juhtub midagi,? ütles Kalev Järvelill.
    Siim Kallase valitsus lubas laevafirmadele toetust enne Euroopa Liiduga ühinemiskõneluste lõpule viimist. Kalev Järvelille sõnul on lubadusi andnud mitmed erakonnad. ?Keegi ei taha ainult midagi teha,? lisas Järvelill.
    Tallink on 40protsendilise turuosaga liider Tallinna?Helsingi liinil ja arvestab 100protsendilise turuosaga Tallinna?Stockholmi liinil.
    Tallinki käive oli lõppenud hooajal 3 miljardit krooni ja kasum 381 miljonit krooni.
    Rahandusministeeriumilt tellis analüüsi riigiabi põhjendatuse kohta majandus- ja kommunikatsiooniministeerium, kel on plaanis teha omapoolne analüüs, kuivõrd ja millistel alustel on võimalik laevandusfirmasid toetada.
    Rahandusministeerium soovitab samuti ära oodata uued Euroopa Liidu juhised meretranspordi toetamiseks, mis peaksid jõustuma järgmisel aastal.
  • Hetkel kuum
Raivo Vare Ukraina sõja majandusblogi: USA abipakett – kaua tehtud, aga kas ka kaunikene?
Pikalt viibinud USA abipakett Ukrainale koos teiste riikide osutatava abiga peaks ukrainlastel aitama aasta lõpuni sõjaliselt vastu pidada, kuid järgmise aastaga on seis segane, kirjutab vaatleja Raivo Vare oma sõjablogi 35. sissekandes.
Pikalt viibinud USA abipakett Ukrainale koos teiste riikide osutatava abiga peaks ukrainlastel aitama aasta lõpuni sõjaliselt vastu pidada, kuid järgmise aastaga on seis segane, kirjutab vaatleja Raivo Vare oma sõjablogi 35. sissekandes.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennukitootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Tööle marsivad kartmatud noored: lööks jalaga ukse lahti, 3000 eurot või mitte midagi Vana tööstus peletab, kaitsetööstus meelitab
„Sõprade ees oleks see veits flex ka, et saan neli kilo,“ ütleb inseneritudeng Kristjan Taimla. Palgast rääkimine ei ole noorte jaoks tabu, Z-põlvkond arutab seda teemat lõdvalt.
„Sõprade ees oleks see veits flex ka, et saan neli kilo,“ ütleb inseneritudeng Kristjan Taimla. Palgast rääkimine ei ole noorte jaoks tabu, Z-põlvkond arutab seda teemat lõdvalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Viimased päevad jooksevad kahele maksusoodustusele
Aprilli lõpuks tuleb ära esitada tuludeklaratsioon, mis tähendab ka viimast võimalust saada kahte maksusoodustust. Järgmisest aastast neid soodustusi enam ei saa.
Aprilli lõpuks tuleb ära esitada tuludeklaratsioon, mis tähendab ka viimast võimalust saada kahte maksusoodustust. Järgmisest aastast neid soodustusi enam ei saa.
Raadiohommikus: pangad, linnaruum ja kodude renoveerimine
Äripäeva raadio teisipäevases hommikuprogrammis vaatame otsa LHV tulemustele, uurime investeerimisstrateegiate ning eramajade renoveerimise kohta ning kommenteerime linnaplaneerimise küsimusi.
Äripäeva raadio teisipäevases hommikuprogrammis vaatame otsa LHV tulemustele, uurime investeerimisstrateegiate ning eramajade renoveerimise kohta ning kommenteerime linnaplaneerimise küsimusi.