• OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 225−0,08%39 752,94
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,35
  • OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 225−0,08%39 752,94
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,35
  • 17.12.03, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Alkoholitoojad sihivad välisturge

Kui eelmisel aastal oli Onistar kange alkoholi müügis Eestis Liviko ja Ofelia järel kindlalt kolmandal koha, siis tänavu on langenud juba viiendale kohale. Samas on Onistari eksport kasvanud viiendiku võrra, ületades siseturu müüki juba miljoni liitri võrra. Ettevõtte juhatuse esimehe Aleksander Skoblovi sõnul on tegu 2001. aasta suvel teadlikult valitud strateegiga, mis nägi ette põhirõhu asetamist ekspordile.
Onistari ekspordiedu põhineb suures osas koostöös Bacardiga USA turul müüdaval kallil Türi viinal. Tänavu hakkas Onistari enim müüdavamat viina Y2K minema ka Türgi ja Saksamaa turule. Tuleval aastal on ette näha Saksamaale müügi mitmekordistumist.
Ekspordile teevad praegu panuse ka kõik Eesti suuremad alkoholitootjad, sest siseturg näitab küllastumise märke. Kui aastatel 1999?2001 kasvas Eesti kange alkoholi turg püsivalt 23 protsenti aastas, siis tänavu jääb kasv 10 protsendi juurde ja novembri tulemus oli eelmise aasta omaga sarnane. Liviko juhatuse esimehe Udo Themase sõnul on peamiseks põhjuseks salaviin, mille osakaal on taas kasvama hakanud. Tolli andmetel on 16 protsendi võrra suurenenud ka kange alkoholi import. Lisaks kardavad tootjad Eesti elanike ostujõu kahanemist pärast Euroopa Liitu astumist. Esimene asi, mille pealt kokku saab hoida, on alkohol. Uus aasta tuleb tootjate hinnangul lõppevast igal juhul raskem.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Livikol on seni olnud kõige tänuväärsem ekspordiartikkel Vana Tallinn, mille ekspordimaade nimistu on kõige pikem. Koguseliselt läheb kõige rohkem Liviko toodangut siiski Lätti ja Leetu. Tuleval aastal on plaanis läbi murda Valgevene turule. Lootused on rajatud ka Euroopa turu avanemisele.
Senise edu kinnistamiseks paneb Liviko suurt rõhku kaubamärgi arendusele. Kavas on täiendada maitsestatud viinade rida ja tuua turule veel mõningaid uusi tooteid.
Teise Eesti tootjana õnnestus siseturul müügimahtu suurendada ja turuosa kasvatada soomlastele kuuluval Ofelial. Kasvas ka ekspordi osa, mis moodustas ettevõtte kogumüügist ühe kolmandiku.
Ettevõtte tegevjuht Outi Siven ütles, et näeb võimalusi ekspordi jätkuvaks suurendamiseks ka tuleval aastal. Selleks on kavas kaasata partnereid nii Balti kui Skandinaavia turgudel. Aastaks 2004 ennustab Siven müügimahtude suurenemist seoses tollipiirangute kadumisega Eesti ja Soome vahel reisivatele inimestele. Ühtlasi avaldas ta kartust, et sel põhjusel võib kasvada ka salaviina müük.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 13 p 2 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele