Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    B7 loob Läänemere saarte ühist turismipaketti

    Läänemere piirkond on üks Euroopa kiiremini arenevaid regioone, kusjuures oluline roll majandusliku ja sotsiaalse arengu soodustamisel on kiiresti kasvavatel transpordivoogudel. Siit tuleneb vajadus olemasolevad rahvuslikud transpordisüsteemid ühendada üleeuroopaliste transpordivõrkudega ja viia need vastavusse ELi nõuetega. Lääne-Eesti saarte puhul tähendab see eelkõige mereühenduste ja nendega seonduva infrastruktuuri loomist ja nüüdisajastamist (vt tabel). Et kasutada ära maksimaalselt regionaalseid ressursse, on otstarbekas käsitleda Lääne-Eesti saari ühtse majandusruumina seotuna kogu Läänemere piirkonnaga. See annab võimaluse ühise arengustrateegia koostamiseks, arvestades maakonnaplaneeringutes toodud arenguskeeme, mis omakorda kajastuksid vastavate harupoliitikate prioriteetide kaudu rahvuslikus arengukavas. See annaks võimaluse saarte probleeme lahendada ka ELi liitumiseelse struktuuripoliitika kaudu, ELi liikmesriigina aga juba vastavate struktuurifondide kaudu.
    Saaremaal ja Hiiumaal on ühtses majandusruumis toimimise 10aastane kogemus Läänemere seitsme saare koostööorganisatsioonis B7. Selle raames viiakse ellu ühisprojekte ühtse arenguprogrammi kaudu saarte probleemide lahendamiseks. Üks B7 prioriteet on seitsme saare ühise turismipaketi väljatöötamine ja selle turustamine ühtse Läänemere saarte regioonina, kus igal saarel on täita oma roll turismiteenuste pakkumisel. Et teistel B7sse kuuluvatel saartel on suurem turismikogemus, tuleb Saaremaal ja Hiiumaal ühendada kogu võimalik riiklik ja kohalik potentsiaal, et luua konkurentsivõimeline turismikeskkond. Ühtse regioonina toimides õnnestuks kaasata ELi liikmesriikide regionaalarengu raha ka Lääne-Eesti saarte arenguks ja võimaldaks meelitada Eestisse välisinvesteeringuid. /- - - /
    Vajadus saarte spetsiifilise regionaalpoliitika järele on kokkuvõtlikult ära toodud Euroopa lepingu (Amsterdami leping) 158. artiklis 158. ja 30. deklaratsioonis, kus on öeldud: ??saarte regioonid kannatavad strukturaalsete puudujääkide all, mis tulenevad nende saarelisest staatusest ja mille kestev iseloom avaldab kahjustavat mõju nende majanduslikule ja sotsiaalsele arengule. Seadusandlus peab võtma arvesse neid puudujääke ja kasutama erimeetmeid, kus need ennast õigustavad ning parandavad selle regiooni siseturule integreerimist õiglastel alustel.?
    Allikas: Saare maavalitsus
    Autor: ÄP
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.