Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Üks põhi, mitu autot

    Huvitav kõige selle juures on veel tõsiasi, et tegemist on uue Ford Focuse platvormiga, uut Focust aga ennast veel ei ole. Loodetavasti näeb seda pisut enam kui kuu aja pärast algaval Genfi autonäitusel. Küll aga on Eesti teedel juba samale põhjale ehitatud mahtuniversaal Ford Focus C-Max ning väike-keskauto Mazda3. Viimasele lisandus hiljuti ka sedaankerega versioon. Kevadel on Eestisse oodata ka samale põhjale ehitatud keskklassi autot Volvo S40.
    Tegelikult oli Fordil plaan Focuse baasil ehitatud mahtauto välja tuua juba aastaid tagasi, kuid Opeli seitsmekohalise Zafira turuletulek pani selle protsessi päevapealt seisma. Võttis aastaid, enne kui aru saadi, et tegelikkuses on seitse kohta rohkem reklaamitrikk kui praktiline vajadus. Möödunud aasta lõpus oligi C-Max Eestis. Ja seda pigem nelja- kui viiekohalisena. Tagaistmeid saab liigutada nõnda, et neljakohalisena on tagaistujatel nii põlve- kui ka õlaruumi rohkem kui mis tahes keskautos, vajadusel saab auto muuta viiekohaliseks. Midagi sarnast Opel Merivaga.
    Fordi peamine trump on aga tema juhitavus. Hea roolitunnetus ning siduri-käigukasti laitmatu koostöö teeb temaga sõidu tõeliselt nauditavaks. Meeldiv on ka auto sisemus, mille puhul on malli võetud klass kogukamast Mondeost. Mootoreid on mudelivalikus nii palju, et igaüks peaks leidma just endale sobiva. Bensiinimootoreid on nelja erineva võimsusega, lisaks kolm erinevat diiselmootorit. Baasmudeli kapoti all on 1,6-liitrine ja 100 hj bensiinimootor. Kui sellest jääb väheks, on saadaval ka sama töömahuga 115 hj versioon. Lisaks 120 hj 1,8 ja 145 hj 2,0 mootorid. Diiselmootoritest on saadaval Fordi 1,6 TDCi kahes versioonis ? 90 ja 109 hj ?, lisaks 136hobujõuline ja 2-liitrine diisel. Viimane on ka mudelivaliku kalleim versioon, mille hind Ghia varustuse juures on 339 000 krooni.
    Samas ei ole ole C-Max oma praktilisust arvestades sugugi kallis auto: baasmudeli saab kätte juba 224 900 krooni eest ja selle sisse kuuluvad kesklukk, raadio, elektripeeglid ja -esiakna tõstukid, ABS-pidurid, kaheksa turvapatja jne. Diiselmootoritega versioonide hinnad algavad 251 900 kroonist.
    Möödunud aasta lõpus lisandus Eestis müüdavate mudelite nimistusse ka Mazda3 sedaankerega versioon. Kui suurt edu ta meie ostjate seas saavutab, näitab aeg. Ühest küljest meenutab sedaankerega versioon klass kogukamat Mazda6 ja peaks olema ostjate jaoks igati atraktiivne, teisalt on eestlaste sedaanilembus aasta-aastalt hakanud kahanema ja on aru saadud luukpäraga auto praktilisusest. Liiati on sedaankerega Mazda3 luukpäraga mudelist 7000 krooni kallim ja teda ei ole võimalik saada 1,3-liitrise mootoriga, ehk mudelivalik algab 1,6-liitrisest.
    Seega, kui luukpära on praktiline pereauto, mille baashind on toodud võimalikult madalale (1,3-liitrine alates 219 500 kr), siis sedaan on rohkem sportlikuma meelelaadiga ostjatele ja kallim (1,6-liitrine alates 231 500 kroonist).
    Sedaankerega versiooni üheks kindlaks eeliseks on kahtlemata vaiksem salong, miinuseks aga pagasiluugi väike ava, kust suuri pakke just sisse ei topi. Samuti on Mazda3 sedaani pagasiruumi luugi avamine suhteliselt ebamugav: puudub igasugune käepide, kust kinni haarata, ning meie teeoludes tähendab see üsna ebameeldivat ja käsi määrivat ettevõtmist. Luukpäraga versiooni puhul on tagumises põrkerauas süvend, kuhu saab käe sisse pista ja luugi alaservast kinni haarata, sedaanil seda võimalust aga millegipärast pole.
    Mazda3 suhteliselt kõrge baashind ei tähenda aga seda, et tegemist oleks hirmkalli autoga. Kui lugeda kokku Mazda3 baasvarustus, siis tuleb tema tegelik hind umbes samasugune kui näiteks uuel VW Golfil, ehkki viimase baashind on Mazda omast tükk maad madalamal.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.