Koolijuhid ja reklaamispetsialistid leiavad, et õppeasutustest peaks kaduma kommertsreklaam.
Jakob Westholmi gümnaasiumi direktori Kalle Niinase sõnul tuleks koolides vohavat kommertsreklaami seaduslikult ohjeldada, kirjutab Postimees.
«Võiks olla seadusega reguleeritud, mis sobib kooli ja mis mitte,» nentis Niinas. «Näiteks anda välja haridus- ja teadusministri sellekohane määrus. Koolidele pakutakse igasuguseid asju ja meil oleks sellele toetudes lihtsam toimida.»
Niinas tunnistas, et paari aasta eest jagati nende koolis lastele hambapastat ning see tõi kaasa mitme lapsevanema pahameele.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Jakob Westholmi gümnaasiumis õppiva tütre ema, kes ei soovinud oma nime avaldada, rääkis, et hiljuti said õpilased kooli raamatukogust EMT uut kõnekaarti tutvustavaid koomiksiraamatuid.
«Pärast tahtis tütar, et ostaksime tallegi sama kõnekaardi, nii et reklaam mõjus,» sõnas ema. «Koolid ja lasteaiad peaks reklaamist ikka puhtad olema.»
Kehtiv reklaamiseadus sätestab küll lastele suunatud reklaami sisu, ent ei käsitle selle paigutamise kohti. Tallinna Pedagoogikaülikooli reklaami ja meedia õppetooli juhataja Tiina Hiob ütles, et kuigi seaduse järgi pole kommertsreklaam haridusasutustes taunitud, sooviks tema seda siiski keelustada.
«Haridusasutustel on teised eesmärgid ja mina neisse kommertsreklaami ei lubaks,» sõnas Hiob. «Ennustan, et reklaamifirmade surve muutub üha tugevamaks ja nad tahavad aina rohkem kooliseintele oma ilusaid plakateid üles riputada. Paari aasta pärast võivad koolijuhid avastada, et Trooja hobuse sees on neile terve sõjavägi majja ratsutanud.»
Haridus- ja teadusministeeriumi suhtekorralduskonsultant Liina-Jaanika Seisler ütles Postimehele, et reklaami jõudmist õppeasutustesse ei ole kavas seadusega reguleerida ning iga koolijuht peaks sellekohased otsused ise tegema.