• OMX Baltic0,07%300,58
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,04%1 198,54
  • S&P 5000,00%6 025,17
  • DOW 300,89%42 581,78
  • Nasdaq 0,94%19 630,97
  • FTSE 1000,36%8 789,53
  • Nikkei 2251,14%38 790,56
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%91,13
  • OMX Baltic0,07%300,58
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,04%1 198,54
  • S&P 5000,00%6 025,17
  • DOW 300,89%42 581,78
  • Nasdaq 0,94%19 630,97
  • FTSE 1000,36%8 789,53
  • Nikkei 2251,14%38 790,56
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%91,13
  • 04.02.04, 12:28
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

General Motorsi ja Fordi autode müük USAs kahanes

USA autotootjate müüginumbrid jaanuaris kahanesid, sest enam pandi rõhku uutele mudelitele, mis tulevad aga müüki hiljem, kirjutab ajaleht The Washington Post.
Teiseks mõjuriks, mis pärssis General Motorsi ja Fordi autode müüki oli halb ilm nende firmade traditsioonilistes müügiregioonides kirde- ja kesklääneosariikides. Chrysler aga suutis oma autode müüki 9 protsendi võrra suurendada, sest lõuna- ja loodeosariikides olid ilmastikutingimused normaalsed, kommenteerib ajaleht.
Ford, müüs jaanuaris 72 000 autot, mis on 14% vähem kui aasta tagasi. Kogumüük, kuhu kuulub ka Jaaguar, Volvo ja Land Rover, langes 5 protsendi võrra vaatamata sellele, et sel aastal oli üks müügipäev rohkem. Osaliselt oli sellepärast, et Ford tõmbas tagasi Tauruse ja Mercury Sable müüki valmistamaks ette Ford 500 ja Mercury Montego turuletulekut.
General Motorsi müük langes 2 protsendi võrra.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Aga Jaapani autotootjad ei maganud. Toyota, kellest sai detsembris maailma suuruselt teine autotootja (läks Fordist mööda), müük USAs kasvas 15,8 protsenti. Nissan müüs aga Põhja-Ameerikas 27 protsenti sõidukeid rohkem kui aasta tagasi. Veoautode müük kasvas Nissanil koguni 62 protsendi võrra.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 23 p 17 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele