• OMX Baltic−0,58%303,52
  • OMX Riga−0,26%890,25
  • OMX Tallinn−0,33%2 070,86
  • OMX Vilnius−0,41%1 194,16
  • S&P 500−1,13%5 976,97
  • DOW 30−1,79%42 197,79
  • Nasdaq −1,3%19 406,83
  • FTSE 100−0,39%8 850,63
  • Nikkei 225−0,89%37 834,25
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%91,85
  • OMX Baltic−0,58%303,52
  • OMX Riga−0,26%890,25
  • OMX Tallinn−0,33%2 070,86
  • OMX Vilnius−0,41%1 194,16
  • S&P 500−1,13%5 976,97
  • DOW 30−1,79%42 197,79
  • Nasdaq −1,3%19 406,83
  • FTSE 100−0,39%8 850,63
  • Nikkei 225−0,89%37 834,25
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%91,85
  • 06.02.04, 10:58
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Mulluse turundusteo saatis korda Radiolinja

Turundusteoks 2003 valiti Tartus toimuval turunduskonverentsil Password 2,4 mln krooni maksnud Radiolinja kampaania kõige ilusamast levialast.
Radiolinja brändi juhi Lauri Talve sõnul maksis kolme reklaamiklipi väljatöötamine pool miljonit krooni. Reklaamiklipid töötas välja reklaamiagentuur Rakett.
Kampaania ajendiks oli Talve sõnul see, et turu-uuringud näitasid ähmastuvat Radiolinja kuvandit tarbija silmis. Keskmine hinnang Radiolinja levi kvaliteedist ja ulatusest oli tunduvalt halvem kui see tegelikult on.
Esimene põhjalik mõõtmine, kas kampaania õnnestus, toimub veebruaris. Vahekokkuvõtete raames tehtud statistilised uuringud on aga juba näidanud, et tarbija arvamus Radiolinja leviulatusest ja kvaliteedist tõuseb.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Teise koha sai kaheksa miljonit krooni maksnud Elioni bränding.
Elioni kommunikatsioonidirektori Piret Mürgi sõnul sisaldas Elioni bränding uue kaubamärgi loomist ja turuletoomist koos uue sümboolika väljatöötamisega. Äristrateegia elluviimist nõustas rahvusvaheline konsultatsioonifirma Future Brand, kes nõustas ka Telefonica, T-Mobile ja MSNi brändingut.
Loodud brändikinseptsiooni rakendus Eesti reklaamibüroo Division. Elion nimi valiti välja 700 nime seast.
Kolmanda koha sai aegade kõige odavam, 25 000 krooni maksnud kampaania reklaamiagentuurile Rakett.
Raketti esindaja Asko Künnapi sõnul koosnes kampaania 300 välimeedia pinnast bussipeatustes, 30-sekundilisest teleklipist ETV-s, pressiteatest ja Raketi koduleheküljest, kus kampaania tagamaid lühidalt lahti seletati. ETV reklaamiklipp ja Unicomi välipinnad saadi tasuta.
Kampaania eesmärk algatada ühiskondlik diskussioon teemadel omamine versus olemine. Tark tarbimine on tänaseks saavutatud. Lisaks sellele, et meedias on kampaania tekitanud palju elevust, kasvas ka kodulehe külastavus 2000%. Parim tulemus oli 1700 külastust päevas.
Neljandat ja viiendat kohta jagasid tänavu kõige kallim, 12 mln krooni maksnud Res Publica valimiskampaania ja Tallinna Piimakombinaadi üle 2 mln krooni maksnud Helluse kampaania.
Turundustegu 1999 oli A Le Coqi, 2000. aastal Ego ja 2001 EMT lepatriinu brändi turule toomine. Aasta 2002 turundustegu oli Eurovisiooni lauluvõistlus Eestis. Aegade parimaks ja tunnustatuimaks Turundusteoks peetakse aga siiski Eesti Telekomi EMT re-bränding.
Uudise vahendas Äripäeva toimetaja Eda-Liis Kann.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele