• OMX Baltic−0,81%299,94
  • OMX Riga−0,77%880,03
  • OMX Tallinn−0,35%2 056,17
  • OMX Vilnius0,12%1 193,99
  • S&P 500−0,03%5 980,87
  • DOW 30−0,1%42 171,66
  • Nasdaq 0,13%19 546,27
  • FTSE 100−0,58%8 791,8
  • Nikkei 225−1,02%38 488,34
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%89,8
  • OMX Baltic−0,81%299,94
  • OMX Riga−0,77%880,03
  • OMX Tallinn−0,35%2 056,17
  • OMX Vilnius0,12%1 193,99
  • S&P 500−0,03%5 980,87
  • DOW 30−0,1%42 171,66
  • Nasdaq 0,13%19 546,27
  • FTSE 100−0,58%8 791,8
  • Nikkei 225−1,02%38 488,34
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%89,8
  • 12.02.04, 08:03
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

PM: Saaremaa taastab laevaühenduse Lätiga

Erafirmade eestvõttel ja maavalitsuste toel avatakse tänavu suvel taas laevaühendus Saaremaalt Lätti ning tihendatakse lennuliiklust Gotlandi vahel.
Kuressaare-Visby lende on väiksema aktiivsusega käigus hoitud juba paaril aastal, tihedam on see olnud suvel, kuid lennatud on ka muul ajal. Saaremaa ja Läti vahelist praamiliini on püütud aga korduvalt käima panna, kuid välja ei ole sest suurt midagi tulnud, kirjutab Postimees.
Saare maavalitsuse arengu- ja planeeringuosakonna juhataja Tarmo Pikneri sõnul muutuvad Kuressaare ja Gotlandi vahelised liinid sellel aastal regulaarseks ning täiendavalt hakatakse pakkuma reisipakette, mis sisaldavad ka ööbimisi.
Nende korraldajaks ei ole siiski mitte maavalitsus, vaid lennufirma Avies ning tema koostööpartnerid. Maavalitsus on ettevõtmist toetanud peamiselt nõuga.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Praeguste kavade kohaselt hakkab lennuliin suvel tööle neljapäeviti ja pühapäeviti. Nii saavad Saaremaale tulla pikka nädalavahetust pidama gotlandlased ning eestlastel on võimalik seda Gotlandil teha.
Laevaühenduse Lätiga tahab tänavu suvel käima panna Mõntu sadama omanik Mihkel Undrest, kelle sõnul hakatakse Mõntust sõitma kas Roja sadamasse või Ventspilsi. Reis võtab aega umbes neli tundi.
Tema hinnangul oligi varasemate Riia-ühenduste miinuseks pikk sõiduaeg, mis inimesed liinilt peletas. «Lätlastel on huvi Saaremaa vastu olemas ning kui me suudame konkureerida maanteetranspordiga, siis ei tohiks probleeme tekkida,» rääkis Undrest.
Liinile vajalik laev on juba välja vaadatud. Selleks saab olema kuni 130 reisijale mõeldud alus, mis võtab peale ka autod ja bussid. Juuni lõpus alustava liini ühe otsa pilet maksab umbes 400 krooni.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 28 p 13 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele