• OMX Baltic0,34%302,4
  • OMX Riga−0,19%886,9
  • OMX Tallinn0,48%2 067,03
  • OMX Vilnius−0,16%1 192,54
  • S&P 500−0,46%6 005,49
  • DOW 30−0,34%42 371,88
  • Nasdaq −0,52%19 599,62
  • FTSE 100−0,46%8 834,03
  • Nikkei 2250,59%38 536,74
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,24
  • OMX Baltic0,34%302,4
  • OMX Riga−0,19%886,9
  • OMX Tallinn0,48%2 067,03
  • OMX Vilnius−0,16%1 192,54
  • S&P 500−0,46%6 005,49
  • DOW 30−0,34%42 371,88
  • Nasdaq −0,52%19 599,62
  • FTSE 100−0,46%8 834,03
  • Nikkei 2250,59%38 536,74
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,24
  • 13.02.04, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Maasturite jõukatsumine

Traditsiooniks saanud, järjekorras juba viiendal maasturite talvesõidul katsuvad maasturi-juhid omavahel jõudu seitsmel katsel. Korraldajad lubavad põnevat vaatemängu autode mäkketõusul, köieveol ja pimesikumängus. Võitja on see, kes oma maasturi katsetest võimalikult väheste mõlkidega välja toob.
Võisteldakse kolmes klassis: originaal- ehk TR1-klass, standard- ehk TR2-klass ja spetsiaal- ehk TR3-klass. ?Originaalklassi auto on üldjuhul omaniku igapäevane sõiduvahend, mida pole eriti modifitseeritud,? selgitas Eesti Off-road?i Klubi poolne võistluste korraldaja Andres Meesak. ?Enamasti on küll juba autole paigaldatud maastikusõidul vajalikke lisaseadmeid: põhjakaitsmed, lisatuled, vints ja muu taoline.? TR1 rada on lihtsaim, sellel pole autot vigastavaid takistusi, oluline on juhi osavus ja koostöö kaardilugejaga.
?TR2-klassi kuuluvad autod, mida on juba küllalt tugevasti off-road?i-võistlusteks kohandatud, lisatud on nii masina läbivust parandavaid kui ka ohutust suurendavaid elemente,? rääkis Meesak. ?TR3-klassi autod on üldjuhul juba hübriidid mitmest autost ja ehitatud spetsiaalselt ainult off-road?i-võistlusteks.? TR3 rada on kõige raskem ja enim osavust nõudev. ?Tavainimesel tekib TR3 rada vaadates üldjuhul mõte, et siin küll pole autoga sõita võimalik. Tavaliselt siiski on,? lisas ta. Rajameister on Urmas Valgma ? legendaarne Eesti off-road?i-sõitja, kes on saavutanud ka lauluväljakul Saku Lätte talvesõidul kõrgeid kohti.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Lisaks maas-turite jõukatsumisele saab publik jälgida Erna Seltsi Spider Teami esinemist. See on seltskond, kelle harrastuseks on mägi- ja kaugmatkad. ?Kohaletulnuile demonstreeritakse köite abil kuristiku ületamist nagu Indiana Jonesi filmis. Kõige vahvam on aga see, et köie otsas ?üle kuristiku? tuhisemist saavad proovida ka pealtvaatajad,? avas Meesak. Näha ja proovisõitu saab teha DaimlerChrysleri grupi maasturitega. Lastele on plaanis off-road?i-võistlus PlayStationi mängukonsoolil.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele