• OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,65
  • OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,65
  • 13.02.04, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Maasturite jõukatsumine

Traditsiooniks saanud, järjekorras juba viiendal maasturite talvesõidul katsuvad maasturi-juhid omavahel jõudu seitsmel katsel. Korraldajad lubavad põnevat vaatemängu autode mäkketõusul, köieveol ja pimesikumängus. Võitja on see, kes oma maasturi katsetest võimalikult väheste mõlkidega välja toob.
Võisteldakse kolmes klassis: originaal- ehk TR1-klass, standard- ehk TR2-klass ja spetsiaal- ehk TR3-klass. ?Originaalklassi auto on üldjuhul omaniku igapäevane sõiduvahend, mida pole eriti modifitseeritud,? selgitas Eesti Off-road?i Klubi poolne võistluste korraldaja Andres Meesak. ?Enamasti on küll juba autole paigaldatud maastikusõidul vajalikke lisaseadmeid: põhjakaitsmed, lisatuled, vints ja muu taoline.? TR1 rada on lihtsaim, sellel pole autot vigastavaid takistusi, oluline on juhi osavus ja koostöö kaardilugejaga.
?TR2-klassi kuuluvad autod, mida on juba küllalt tugevasti off-road?i-võistlusteks kohandatud, lisatud on nii masina läbivust parandavaid kui ka ohutust suurendavaid elemente,? rääkis Meesak. ?TR3-klassi autod on üldjuhul juba hübriidid mitmest autost ja ehitatud spetsiaalselt ainult off-road?i-võistlusteks.? TR3 rada on kõige raskem ja enim osavust nõudev. ?Tavainimesel tekib TR3 rada vaadates üldjuhul mõte, et siin küll pole autoga sõita võimalik. Tavaliselt siiski on,? lisas ta. Rajameister on Urmas Valgma ? legendaarne Eesti off-road?i-sõitja, kes on saavutanud ka lauluväljakul Saku Lätte talvesõidul kõrgeid kohti.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Lisaks maas-turite jõukatsumisele saab publik jälgida Erna Seltsi Spider Teami esinemist. See on seltskond, kelle harrastuseks on mägi- ja kaugmatkad. ?Kohaletulnuile demonstreeritakse köite abil kuristiku ületamist nagu Indiana Jonesi filmis. Kõige vahvam on aga see, et köie otsas ?üle kuristiku? tuhisemist saavad proovida ka pealtvaatajad,? avas Meesak. Näha ja proovisõitu saab teha DaimlerChrysleri grupi maasturitega. Lastele on plaanis off-road?i-võistlus PlayStationi mängukonsoolil.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 5 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele