• OMX Baltic0,11%320,29
  • OMX Riga0,06%971,12
  • OMX Tallinn−0,07%2 232,92
  • OMX Vilnius0,42%1 513,35
  • S&P 5000,66%7 773,95
  • DOW 300,18%51 267,9
  • Nasdaq 1,05%27 477,31
  • FTSE 1000,34%10 497,94
  • Nikkei 2252,4%69 946,86
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%95,17
  • OMX Baltic0,11%320,29
  • OMX Riga0,06%971,12
  • OMX Tallinn−0,07%2 232,92
  • OMX Vilnius0,42%1 513,35
  • S&P 5000,66%7 773,95
  • DOW 300,18%51 267,9
  • Nasdaq 1,05%27 477,31
  • FTSE 1000,34%10 497,94
  • Nikkei 2252,4%69 946,86
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%95,17
Eelmisel nädalal jõustusid muudatused Euroopa Liidu direktiivi eri liikmesriikide emaettevõtjate ja tütarettevõtjate suhtes kohaldatava ühise maksustamissüsteemi kohta. Kuna 1. maist 2004 on ka Eesti kohustatud ELi direktiive järgima, puudutavad muudatused otseselt ka meie maksusüsteemi.
Ema-/tütarühingu direktiiv (90/435/EMÜ; muudatused viidi sisse direktiiviga 2003/123/EÜ ) on osaks ELi üldisest maksupoliitikast, millega püütakse vähendada maksudest tingitud takistusi EL-i siseturul piiriüleselt tegutsevate ühingugruppide ees. Direktiivi eesmärk on kõrvaldada ühes ELi liikmesriigis asuva tütarühingu poolt teises liikmesriigis asuvale emaühingule jaotatud kasumi topeltmaksustamine. Eeskätt on silmas peetud dividende, kuid hõlmatud on ka kõik teised kasumieraldised.
Direktiiv on kahesuunaline. Ühelt poolt keelustab see tütarühingu asukohariigil mistahes maksude kinnipidamise emaühingule makstavatelt dividendidelt, teiselt poolt kohustab emaühingu riiki vältima majanduslikku topeltmaksustamist. Emaühingu tasandil jätab direktiiv riikidel valida dividendide täieliku maksuvabastuse ja kaudse krediidi vahel. Viimane võimaldab emaühingul oma tulumaksukohustusest maha arvata saadud dividendide aluseks olevalt kasumiosalt tütarühingu poolt tasutud tulumaksu. Tulenevalt Euroopa Kohtu Athinaiki lahendist (C-294/99; vt ka Erki Uustalu ?ELi mustad pilved tulumaksuseaduse kohal?, ÄP, 28.02.02.) võib Eesti kasumijaotusmaksu pidada direktiiviga vastuolus olevaks. ELiga liitumislepingus on Eestile 2008. a lõpuni antud üleminekuaeg, et viia oma tulumaksusüsteem direktiivi nõuetega kooskõlla. Kuidas Eesti selleks tähtajaks peaks maksusüsteemi muutma, on hetkel kõigil tasanditel otsustamata.

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele