• OMX Baltic0,07%300,58
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,04%1 198,54
  • S&P 5000,96%6 025,17
  • DOW 300,89%42 581,78
  • Nasdaq 0,94%19 630,97
  • FTSE 100−0,19%8 758,04
  • Nikkei 2251,06%38 762,46
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%91,11
  • OMX Baltic0,07%300,58
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,04%1 198,54
  • S&P 5000,96%6 025,17
  • DOW 300,89%42 581,78
  • Nasdaq 0,94%19 630,97
  • FTSE 100−0,19%8 758,04
  • Nikkei 2251,06%38 762,46
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%91,11
  • 17.02.04, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Turundusotsuseid tehakse jooksvalt vastavalt hetke vajadusele

Väikese ja keskmise suurusega ettevõtetes puudub turundusplaan ning turunduse planeerimine toimub jooksvalt ja ilma aastaeelarveta.
Iga kümnes TNS Emori läbiviidud uuringus osalenu väitis, et turunduse planeerimine toimub jooksvalt, neil ei ole ka aastaeelarvet. Iseloomulik on see firmadele, kus turunduseelarve jääb alla ühe miljoni krooni. Kõige kaugemale vaatav turundus (arengusuunad rohkem kui aastaks) on turundajatel, kelle turunduseelarve on üle 5 mln kr aastas.
Enamik turundusplaane tehakse eelarve ja tegevuse osas ainult aastaks, mis bränditurunduse seisukohalt on lühike ajaperspektiiv. Pikemaks brändiarenduseks on turundusplaanide ajaperspektiivi seisukohalt valmis viiendik turundajatest.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Seega kuldlõige 80:20 kehtib taas, kuid siin pikaajalise bränditurunduse kahjuks. Usutavasti pole küsimus teadmiste ja oskuste puudumises, vaid väärtushinnangutes, mis on orienteeritud paindlikule tegutsemisele ja mõtlemisele. Detailse tegevusplaani koostamata jätmine pole patt, vaid pigem väärtus. Pikem tulevikuvaade ei muutu plaaniks, sest ollakse valmis, et seda tuleb olukorra muutudes ümber kujundada.
Autor: Esta Kaal

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 24 p 1 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele