• OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,22%5 967,84
  • DOW 300,08%42 206,82
  • Nasdaq −0,51%19 447,41
  • FTSE 100−0,2%8 774,65
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,39
  • OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,22%5 967,84
  • DOW 300,08%42 206,82
  • Nasdaq −0,51%19 447,41
  • FTSE 100−0,2%8 774,65
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,39
  • 02.03.04, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Logistikateenuse taset aitab parandada kvaliteedi jälgimine

ASi A&G transpordijuht Eve Prinits selgitas, et põhjalikum teenuse kvaliteedi hindamine toimub kord aastas. ?Logistikapartnerite kvaliteedi hindamine on oluline selleks, et teha plaane järgmiseks perioodiks ja leida ühiseid võimalusi koos partneritega tegevuse parendamiseks,? selgitas Prinits.
Tallinna Kaubamaja logistikajuhi Jüri Jakobsoni sõnul hindavad nad partnerite taset kord kuus. Erivalemeid selleks ei kasutata, lähtutakse pigem sisetundest ja võrreldakse eelnevaid perioode ja hinnatakse üldist teenusetaset.
Kvaliteedi hindamise käigus tulevad välja partnerite tugevad ja nõrgad lülid ning neid saab analüüsida. ?Infot saame selle kohta oma koostööpartneritelt, kellega meil on töötlemislepingud, töötajatelt, kes otseselt logistikapartneriga kokku puutuvad, ja ka klientidelt,? lisas Prinits.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Teenuse hindamisel ja partneri valikul on A&G kasutanud SWOT-analüüsi, samuti on kasutusel partnerite võrdlus, kus hinnatakse kvaliteedinäitajaid, nii mõõdetavaid kui ka mõõtmatuid. ?Mõõdetavad näitajad saab infosüsteemist, mõõtmatud inimestelt,? lisas Prinits.
Logistikateenuse kvaliteet tähendab A&G jaoks kõige üldisemalt õigeks ajaks saabunud õiget kaupa tasakaalus transpordi hinna ja kvaliteediga. ?Teenuse sisseostmisel teeme valiku lähtuvalt kolmest kriteeriumist: aeg, hind ja kvaliteet. Erinevatel kaubagruppidel on nende osatähtsus erinev,? rääkis Prinits.
Jakobson selgitas, et Kaubamajale on teenus kvaliteetne, kui teenusepakkuja peab kinni võetud kohustustest ehk lepingust. ?Kui selgub, et veos hilineb, siis teenusepakkuja annab sellest teada,? lisas Jakobson. Kvaliteetse teenuse pakkuja hoolitseb selle eest, et info liiguks alati teenusepakkuja ja kliendi vahel. Ka suudab selline teenusepakkuja Jakobsoni sõnul olla vajadusel paindlik, näiteks hindade või tarneaja osas.
A&G jaoks on aasta-aastalt muutunud aina olulisemaks just mõõtmatute näitajate osa, kuna sageli vajab firma paindlikke ja kiireid lahendusi. Madalamat hinda pakkuvatel firmadel pole selleks Prinitsi sõnul tihti võimalusi ning jääb ka puudu tahtmisest.
?Kuna suur osa meie logistikast on seotud tootmisprotsessidega, millega tegeleb üle 500 inimese, siis ei saa me võtta endale riski, et tootmine seiskuks tooraine hilinemise tõttu impordil ning ekspordi hilinemise tõttu võime saada leppetrahve ja koostöö kliendiga võib halveneda,? lisas Prinits. ?Oluline on, et firmas oleks logistikaga seotud töötajatel piisav info saadetiste asukoha kohta ja poleks mõttetut närvikulu, sest info saadetiste seisukorrast puudub.?
Saadud tulemuste põhjal valib A&G logistikapartnerid järgnevaks perioodiks.
Teenuse sisseostjail soovitab Jakobson teenusepakkujaga maha istuda ja rääkida läbi, mida osutatavatelt teenustelt oodatakse, ning leppida kokku teenuse sisseostmise tingimused.
?Kui suhtlus on avameelne ja mõlemad räägivad enda vajadused ära, on tegemist pikaajalise koostööga ning teenusepakkuja ei luba siis kliendi saamiseks asju, mida ta tegelikult täita ei suuda,? selgitas Jakobson.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Mõõtmatud ehk pehmed kvaliteedinäitajad põhinevad emotsioonidel ning selguvad teenusepakkujaga suheldes. Mitmed andmed on aga mõõdetavad ja võrreldavad:
tähtajast kinnipidamine ? näiteks kui saadetis ei jõua lubatud ajaks sihtkohta, toob see pahatihti kaasa tõrkeid teenuse kasutaja töös.
saadetise säilimise tagamist iseloomustavad näitajad ? kliente huvitab ka saadetise tervena sihtkohta jõudmine. Sajaprotsendiliselt seda tagada ei ole võimalik, aga rikutud saadetiste osakaalu tuleb jälgida, selgitada välja iga juhtumi põhjus.

Artikkel jätkub pärast reklaami

tarnevõime ? kaubandus- ja tööstusettevõtete võime rahuldada nõudlust teatud toodete järele kindlal ajavahemikul. Nõudlust võib rahuldada tellimusena valmistavate toodete puhul kokkulepitud tarneaja piires, laost müüdavate toodete puhul kindlal ajavahemikul realiseerimise abil.
tarneaeg ? ajavahemik tellimuse vastuvõtmisest hetkeni, mil toode on kliendini jõudnud.
tarne täpsus ? kokkulepitud tarneaja paikapidavus ja kokkulepitud tarnehetke usaldatavus. Mõõdetakse tõenäosusega, millega kliendile teatud tarneaeg ei muutu.

Artikkel jätkub pärast reklaami

tarneaja paindlikkus ? teenusepakkuja võime arvestada kliendi soove varem kokku lepitud tarneaja muutmiseks.
tarnekindlus ? kindlus, et klient saab õige koguse õiget toodet laitmatul kujul.
Allikas: ECL

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 27 p 7 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele