• OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,15%6 207,27
  • DOW 30−0,19%44 412,08
  • Nasdaq 0,58%20 320,77
  • FTSE 100−0,33%8 756,52
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,67
  • OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,15%6 207,27
  • DOW 30−0,19%44 412,08
  • Nasdaq 0,58%20 320,77
  • FTSE 100−0,33%8 756,52
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,67
  • 05.03.04, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Merendusringkonnad tahavad lähimerevedude edendamise keskust

15 Euroopa riigis toimivate lähimerevedude edendamiskeskuste peamiseks eesmärgiks on propageerida meretransporti kui soodsat ja keskkonnasõbralikku ning maismaavedudele täiendust pakkuvat logistilist lahendust. Eesti lõunanaabritest on tänaseks taolise lähimerevedude edendamiskeskuse juba loonud Leedu, Läti vastav keskus peaks alustama tööd lähiajal, teatas majandus- ja kommunikatsiooniministeerium.
Majandus- ja kommunikatsiooniminister Meelis Atoneni sõnul on riik valmis sellise keskuse töös osalema. ?Kui merendus- ja transpordiringkonnad peavad vajalikuks keskus luua, paneb ka riik kindlasti oma õla alla. Transpordi ja kaubatransiidi edendamisel peame kasutama kõiki võimalusi, et säilitada Eesti konkurentsivõime,? lausus Atonen.
Toimides ühtses üleeuroopalises võrgustikus, pakuvad kohalikud lähimerevedude edendamiskeskused paremat koostööd jätkusuutlike transpordikontseptsioonide arendamisel ning vahendavad infot ja kontakte Euroopa Liidu toetusprogrammides osalemiseks.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Piirkondlike keskuste põhiline alusprintsiip peab olema neutraalsus. Selle saavutamisel peetakse oluliseks riigi osalemist keskuse töös. Oluliseks taotluseks on võimalikult laia kandepinna saavutamine ? kaasata tuleb kõik meretranspordi huvigrupid, eksportöörid, autotranspordiettevõtted ja ekspediitorid.
Euroopa Komisjon pakub lähimerevedude võrgustikuga liitumiseks omapoolset stardiabi kuni 45 000 eurot kolme aasta jooksul.
Autor: ÄP

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 15 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele